~Mengedik~Kenapa Wanita Begitu dan Begini..???


Dengan suara manja yang serak-serak basah, di tambah dengan lirikan mata yang suka usha-usha kaum berlawanan, apakah itu tanda menggedik?

wahahaaiiii semua pembaca! Adakah gedik yang dimaksudkan memang benar gedik? ataupun anda rasa ianya cuma gelaran atau dicopkan gedik semata-mata?


waallhello, dari segi definisi gedik, ialah mengada-ngada atau berlebih-lebihan. Sebenarnya gedik ni tak salah tapi tak eloklah sebab ianya mencermin peribadi seseorang juga. Apa kata orang bila tengok seseorang tu mengada-ngada atau berlebih-lebih. kalau tak kena tempat lagilah padah. Jatuh maruah gamaknya.


Dalam dunia ni, ada macam-macam jenis wanita. yang lembut, ayu, sopan santun, manja, gedik, kasar, unpredictable. aku jenis unpredictable. Aku boleh jadi lembut dan aku boleh jadi kasar dalam situasi yang sama tapi pada waktu yang berlainan. unpredictable. persoalan dia, kenapa wanita begitu dan begini? satu jawapan yang pasti ialah HATI.

sekeras-keras wanita, mahupun seganas-ganas wanita, Dia telah mengurniakan mereka dengan hati yang lembut dan mudah rapuh. even wanita in the army pon akan mengalirkan air mata pada waktu dan tempat yang sepatutnya. kalau army pon macam tu, lagikan aku yang hanyalah wanita biasa, cuma degil pada luarannya. kenapa luarannya sahaja? satu jawapan yang pasti, AKU PUNYA TAHAP KEEGOAN YANG TINGGI. even aku nampak tabah di luar dan hanya membentak-bentak, orang tak tahu hati aku punya luka yang dalam dan aku mampu nangis selama seminggu tanpa henti jika aku bersendirian memikirkan hal2 pedibadi.
Satu disadvantage untuk orang yang punya unpredictable heart is orang takkan kenal hati budi kau even orang tu dah kenal kau for 5 years.
wanita gedik zaman sekarang ni, senang je nak detect. kau on FB, yang post benda merepek, itulah mereka. gedik pon ada macam-macam jenis. yang dah bersayang-sayang dengan lelaki lain even lelaki tu baru 4 hari break? eh, itu apa yang aku perhatikan. aku tak tahulah kalau mereka sudah lama menjalinkan hubungan tanpa pengetahuan aku. dan ada macam-macam jenis lagi.

tahu apa itu smileys? ala, yang macam ni :)  ;)  :D  :P . kalau perempuan guna smiley bila comment comment kat FB, barulah dikatakan lembut, manja dan peramah. bila perempuan type ayat without any smiley and just end the sentence with a fullstop, itu dikatakan tak ramah, dingin dan tak layan orang. macam-macam kan dunia sekarang? so, aku pun tengah cuba mengubah diri agar tak nampak aku ni dingin sangat dengan meletakkan pelbagai smiley apabila bercomment dengan orang sekarang ni. terasa diri ini gedik. puiii.

lelaki mungkin suka wanita yang lemah lembut, manja dan tergedik gedik. lagi-lagi yang selalu menunjukkannya di public kan? aku tak macam tu, aku dingin. ahahaha..X peramah r katakan...DIAM itu LEBIH BAIK...

I NEVER THOUGHT IT WOULD END LIKE THIS. SEKIAN. [dah lama tak update, so nak mengarut sedikit. hehe. tata titi tutu. eh eh, smiley jangan lupa. :) have a nice day!]

Post a Comment

0 Comments