REVIEW | Beli barang dari SGShop

Entri kali ini cuma nak share apa yang fiqa beli dari SGShop tempoh hari.Sebenarnya tak sempat nak screenshot untuk tutorial,jadi share dari invois je r...huhu..Tapi nanti ada masa fiqa akan buat tutorial juga...1st time shopping beli kasut untuk suami dan baju untuk anak-anak..hehe.


Total untuk 4 barang ini ialah RM117.09.Jumlah ini yang perlu fiqa bayar.Ini bayaran yag pertama untuk harga domestik shipping. Bila dah sampai ke warehouse akan ada pembayaran kedua pula ialah untuk kos international shipping ke Malaysia  +  service cas dan clearance.

Bila barang-barang dah sampai ke warehouse dan bersedia untuk dihantar,bayaran kali kedua perlu dibuat.Pilihan penghantaran yang fiqa pilih ialah sea shipping.Jadi kos shipping fee service  fee clearance fee = RM42.83 


Total kesemua adalah RM159.92



Fiqa buat pembayaran 12/06/2017 dan sampai pada 10/07/2017.



Untuk kali kedua fiqa beli beg dan sandal untuk  pula hehehe.....



Total kedua barang ini ialah RM40.96



Macam yang tadi juga tapi kali ini cuma perlu bayar shipping fee dan clearance fee sahaja yang berjumlah RM18.98.Proses penghantaran pula fiqa masih guna sea shipping sebab itu je yang paling murah.

Total jumlah kesemua ialah RM59.94

Fiqa buat pembayaran 06/07/2017 dan sampai pada 24/07/2017.

Fuhhh..untuk shopping di SGShop sahaja fiqa dah berabis RM219.86.Nasiblah haritu menang voucher SGShop RM200,so tambah sikit je..hehe

Berbaloi ke shopping disini?Bolehlah dan kena pandai pilih barang juga sebab dekat sini banyak barang yang sama tapi dijual pada harga yang berbeza.Kena pandai cari harga yang murah.Lagi 1 kalau nak beli kena kumpul sekaligus kesemua barangan di warehouse baru harga shipping jadi murah..ni sebab fiqa beli asing-asing jadinya kos shipping pun asing-asing lah kan...hehehehe.

So,fiqa close up sikit barang-barang yang fiqa beli dari SGShop nie...hehe



Nanti fiqa share tutorial dan tips shopping di SGShop dan Perbezaan beli sendiri dari Taoboa.com,shopping di SGShop dan pengalaman join ahli shopping barang murah dari China.



Post a Comment

3 Comments

  1. Wah,barang dah sampai ...
    Mine still dalam perjalanan utk sampai ke rumah 😁

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..kena sabar menunggu je kalau beli sini

      Delete
  2. belum cuba shopping kat sini lagi...

    ReplyDelete

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.Terima Kasih juga kerana sudi tinggalkan komen di entri ini. Sila berikan komen yang berhemah. Sebagai penulis saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis. Sebarang LINK AKTIF akan di buang secara automatik. Harap maklum.
Terima Kasih ..