Merdeka! Merdeka! Blogger Contest Lazada

Merdeka! Merdeka! Blogger Contest Lazada


Merdeka! Merdeka! Blogger Contest Lazada |Tinggal dalam beberapa jam sahaja lagi kita akan menyambut hari kemerdekaan. Tahun 2017 ini genaplah 60 tahun, kita sebagai rakyat Malaysia meraikan kemerdekaan.

Kemerdekaan membawa definisi yang amat bermakna kepada sesebuah negara yang sudah bebas daripada pemerintahan penjajah. Ia juga ibarat harta yang bernilai dalam menentukan kedaulatan negara dan bangsa.Negara kita juga tidak ketinggalan merasai nikmat kemerdekaan yang sebenar. Dalam menghayati dan mempelajari sejarah, kita dapat merasai erti pengorbanan yang sebenar meskipun kebanyakkan daripada kita tidak pernah melalui zaman dijajah ketika itu.

Malah, belajar sejarah juga menjadikan kita mengetahui bagaimana hendak menghargai sejarah negara dan bangsa kita sendiri. Bahkan, kemerdekaan sendiri sudah tertulis sebagai sebuah sejarah yang besar dalam negara kita.

Namun, sejauh manakah pemahaman kita mengenai erti kemerdekaan yang sebenar? Tepuk dada tanya selera.....



What do you love about being Malaysian?
Jadi apa yang saya bangga menjadi warga malaysia??

Malaysia antara salah satu negara di dunia yang mempunyai kepelbagaian kaum. Secara umumnya, rakyat Malaysia terdiri dari kaum Melayu, Cina dan India, namun negara ini juga dihuni oleh kaum asli, Iban, Bidayuh, Singh Baba Nyonya, Portugis dan banyak lagi.Hidup secara harmoni, masyarakat malaysia menghormati antara satu sama lain dan hidup tanpa mengenal erti perbezaan budaya.Kepelbagaian kaum yang menghuni bumi ini mewujudkan kepelbagaian jenis makanan. Selain Nasi Lemak yang juga merupakan makanan kebangsaan, Malaysia juga mempunyai ciri-ciri makanan gabungan beberapa kaum.Selain itu,tidak disangkal lagi keindahan Malaysia terletak pada lokasinya yang begitu strategik. Lokasi-lokasi pelancongan menarik seperti pulau-pulau serta tempat bersejarah menjadikan Malaysia antara 10 negara yang paling ramai dikunjungi pelancong saban tahun.Malaysia yang terletak di garisan Khatulistiwa adalah antara negara yang strategik lokasinya. Tidak terletak di Lingkaran Api Pasifik, Malaysia terhindar dari gunung berapi dan tidak menghadapi gempa bumi dengan kerap menjadikan Malaysia antara negara yang selamat untuk diduduki.Yang paling best ialah Malaysia adalah salah satu negara di dunia dengan banyak  cuti umum.Yeayyy...Haha!!


2. Choose your favourite local brand here.

Jika saya ingin membeli peralatan eletrik atau dapur saya akan melihat jenama buatan Malaysia iaitu jenama PENSONIC.

Sedikit pengenalan tentang BRAND PENSONIC ini.

The Pensonic Group was founded in 1965 as Keat Radio and Electrical Co. in Balik Pulau, Penang. From this humble origin as a small retailer cum workshop for electrical home appliances, Keat Radio and Electrical Co. grew under the leadership of its founder, Dato’ Seri Chew Weng Khak into the present day conglomerate.
In 1974, the first branch was established and two years later, it ventured into the import, export and distribution of electrical home appliances. Keat Radio Co. Sdn. Bhd. was incorporated into a private limited company in 1977. Finally in 1982, Pensonic Sales and Service Sdn. Bhd. came into existence with several branches throughout Malaysia to house the fast expanding business under one umbrella group.
The unique and easily remembered name ‘Pensonic’ was the brainchild of its founder Dato’ Seri Chew Weng Khak who coined the word based on special sentiment and personal meaning. ‘Pensonic’ has always been a topic of conjecture as it is an amalgam of two words, ‘Penang’ and ‘Sonic’, hence resulting in ‘Pensonic’!
The name ‘Pensonic’ is a tribute to the founder Dato’ Seri Chew’s beloved home state Penang while ‘sonic’ is an audible reminder of the company’s roots in selling radios! ‘Pensonic’ is also synonymous with the phrase ‘Sound of Penang’. Not only is Pensonic the pride of Penang, its headquarters has also remained in the Pearl of the Orient.
In 1982, the Pensonic Group began importing and assembling the first batch of  audio and visual products under the Pensonic brand. Pensonic was registered as a trademark in Malaysia in 1984 and is now registered in more than 20 countries, thus laying the foundation for global expansion. In 1988, the Pensonic Group commenced manufacturing and marketing of Electrical Home Appliances under the Pensonic brand. Henceforth, this Malaysian owned-and-grown and operated brand entered history as the nation’s first “Made in Malaysia” electrical home appliances! 
For the first time, a locally conceived and produced range of electrical products took its place among established brands from Japan, Europe and the United States!:[Sumber:Pensonic Malaysia]

Jadi,inilah dua barang dari jenama PENSONIC yang saya teringin nak memiliki..most of peralatan dapur semuanya dari jenama Brand ini.

1.Pensonic 2-in-1 Steamboat & BBQ [LINK

Aduh!! dah lama mengidam benda nie..dulu masa anak sorang boleh tahan lagi boleh pergi kedai steamboat..nie anak dah dua memang payah lah nak pergi..nak kena fikir 10x dulu..kang kau tengah sibuk melayan steamboat anak buat perangai..tetiba dah jadi kenyang gitu..haha..kalau ada benda alah nie kat umah 7x seminggu bersteamboat kat rumah pun takde sapa yang kisah..boleh makan dengan tenang aman damai selesa gitu.Jimat pun jimat!!

  



2.Pensonic Vacuum Cleaner [LINK]

Bila rumah dah berkarpet benda wajib kena ada ialah Vacuum..jenuh woah nak kena angkat2 karpet lepastu kena buang habuk lagi..lepastu mula lah haacum--hacummmmm..jiran sebelah pun boleh dengar kau bersin...




Korang nampak tak harga Pensonic 2-in-1 Steamboat & BBQ tu before and after diskaun??Jimat sehingga 28%.Untuk Pensonic Vacuum Cleaner pula jimat sehingga 23% tau..
Sebabnya Lazada sekarang ini ada  menawarkan jualan mega Merdeka! Merdeka! Merdeka! Sales [http://www.lazada.com.my/merdeka-sale/] yang akan bermula 25 Ogos ini hingga 31 Ogos 2017 dengan potongan discount sehingga 80%.Jadi ini lah peluang untuk mendapatkan harga yang berbaloi..Jom terjah Lazada sekarang kerana terdapat pelbagai lagi produk dengan harga terendah yang ditawarkan!!!


Post a Comment

1 Comments

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.Terima Kasih juga kerana sudi tinggalkan komen di entri ini. Sila berikan komen yang berhemah. Sebagai penulis saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis. Sebarang LINK AKTIF akan di buang secara automatik. Harap maklum.
Terima Kasih ..