Lazada Online Revolution Blogger Contest.

 


Lazada Online Revolution Blogger Contest | Yeaaa, Lazada anjurkan lagi Blogger contest sempena Online Revolution yang telah pun  berlangsung di Lazada mulai 11 November 2017 hingga 14 Disember 2017.

Contest kali ni kena jawab 4 soalan yang telah disediakan.Jadi jom lihat soalan serta jawapannya..hehehe

a. Do you remember the first product that you ever purchased online? What was it and how was your experience?
(Adakah anda masih ingat produk pertama yang pernah anda beli dalam talian? Apa itu dan bagaimanakah pengalaman anda?)


Ya ingat.Pada 05 Julai 2015.Barang pertama yang fiqa beli 1st time online dan melalui website Lazada ialah  Sweet Cherry LB40 Oxford Carrier Carseat.Masa tu memang tengah mencari carseat untuk baby.Sebelum itu memang fiqa ada survey carseat dekat mall kedai baby semua tapi harga diluar kemampuan.Kebetulan google internet carseat murah dan nampak iklan carseat dari lazada.Terus buka website lazada dan beli.Harga carseat masa tu masa promosi hanya RM99 termasuk shipping tau.Lepas beli tu takut-takut juga ada masalah kan..tapi lepas 2 hari barang pun sampai.Carseat tu sampai sekarang masih elok lagi walaupun dah diwaris anak kedua..hehe..

b. Which types of products would you prefer buying online?(Jenis produk mana yang anda lebih suka membeli dalam talian?)

Fiqa suka beli macam-macam dari barang keperluan anak seperti pampers,botol  susu,puting susu,barang mekap,kasut, baju dan barang-barang kelengkapan rumah serta macam-macam lagilah.Kalau online lagi murah memang fiqa beli online saja.Lagipun kalau beli diluar buang masa nak kena cari lagi..

c. What to you love about online shopping?(Apa yang anda suka tentang membeli-belah dalam talian?)

1.Saya tidak perlu keluar dari rumah,tidak perlu menempuh kesesakan,yang paling penting tidak perlu mendukung anak mencari barang hehe..
2.Saya bebas membeli belah bila-bila masa sahaja mengikut masa saya tanpa perlu terkejar-kejar.
3.Saya boleh membandingkan harga, ciri, fungsi, dan mendapatkan kemas kini terkini produk apa saja.
4.Membeli-belah dalam talian memudahkan saya untuk membandingkan penjual sebelum membeli. Saya boleh mendapatkan lebih terperinci sebelum membuat keputusan untuk membeli atau tidak.


d. Which products did you buy or are you planning to buy on Lazada during the Online Revolution sales?(Produk manakah yang anda beli atau anda merancang untuk membeli di Lazada semasa jualan Revolusi Dalam Talian?)

1.Pensonic 2-in-1 Steamboat & BBQ [LINK

Aduh!! dah lama mengidam benda nie..dulu masa anak sorang boleh tahan lagi boleh pergi kedai steamboat..nie anak dah dua memang payah lah nak pergi..nak kena fikir 10x dulu..kang kau tengah sibuk melayan steamboat anak buat perangai..tetiba dah jadi kenyang gitu..haha..kalau ada benda alah nie kat umah 7x seminggu bersteamboat kat rumah pun takde sapa yang kisah..boleh makan dengan tenang aman damai selesa gitu.Jimat pun jimat!!



2.Pensonic Vacuum Cleaner [LINK]

Bila rumah dah berkarpet benda wajib kena ada ialah Vacuum..jenuh woah nak kena angkat2 karpet lepastu kena buang habuk lagi..lepastu mula lah haacum--hacummmmm..jiran sebelah pun boleh dengar kau bersin...



Korang nampak tak harga Pensonic 2-in-1 Steamboat & BBQ tu before and after diskaun??Jimat sehingga 28%.Untuk Pensonic Vacuum Cleaner pula jimat sehingga 23% tau..
Sebabnya Lazada sekarang ini ada  Online Revolution sales (https://www.lazada.com.my/online-revolution/) that will take place from 11 November to 14 December.Jadi ini lah peluang untuk mendapatkan harga yang berbaloi..Jom terjah Lazada sekarang kerana terdapat pelbagai lagi produk dengan harga terendah yang ditawarkan!!!


Post a Comment

1 Comments

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.Terima Kasih juga kerana sudi tinggalkan komen di entri ini. Sila berikan komen yang berhemah. Sebagai penulis saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis. Sebarang LINK AKTIF akan di buang secara automatik. Harap maklum.
Terima Kasih ..