Trollbeads Malaysia

Bagi anda peminat perhiasan diri,pasti akan merasa teruja dan “WOW” dengan jenama Trollbeads ini.Jom lihat antara koleksi dari jenama Trollbeads ini.






Did you know we have over 600 beads? With endless options, make a stunning statement with a unique style. The Unique beads come in all the colours of the rainbow and each one has a different pattern. Let enjoy the season with your bracelet which has our beautiful & unique beads



Wisted Gold Bangle - Let decorate it with your favourite beads. Here it is mixed with gemstone: Strawberry Quartz & Sapphire. 



Combine your sapphire with a gold bead for an elegant and beyond beautiful look. 



Yaa..tidak khusus kepada wanita sahaja,Trollbeads juga menawarkan bracelet untuk lelaki!

Ok dah layan gambar jom kita baca  sejarah Trollbeads pula.Mestilah nak tahu kan kisah di sebalik Trollbeads ini.



Cerita tentang Trollbeads yang asli dan unik semuanya bermula di Denmark pada tahun 1976. Manik pertama, yang kemudian memberi nama kepada koleksi Trollbeads, adalah manik kecil yang dihiasi dengan tidak kurang daripada 6 muka. Ia direka oleh Søren Silversmith dan dijual dari kedai barang kemas ayahnya Svend di pusat Copenhagen. Manik-manik itu dicipta pada suatu masa di mana ia adalah bergaya untuk mempunyai manik perak yang tergantung pada kulit thong di sekitar leher. Tetapi bukannya membiarkan manik gantung di lobang, Søren ingin membiarkan kord kulit melewati manik. Kemudian, kakak Sven, Lise, mula meletakkan manik pada gelang perak, satu pada setiap gelang.

Lise membuka kedai barang kemas lain dan pada suatu hari seorang pelanggan meminta agar ada manik tambahan memakai gelangnya. Penjaga stor itu terkejut tetapi mengikut kehendak pelanggan. Sejak itu, gerakan pengembaraan dan Trollbeads bermula. Bekerjasama dengan pelanggan dan mengikut hasrat mereka, koleksi itu semakin meningkat. Inilah ciptaan dan permulaan konsep barang kemas asal yang kini dinikmati di seluruh dunia.



Sehingga hari ini, ahli-ahli keluarga Nielsen / Aagaard kreatif menyertai arca sebenar manik, serta pembuatan. Sehingga tahun 2000 setiap reka bentuk datang dari keluarga. Untuk meningkatkan kepelbagaian koleksi itu, 10 pereka barang kemas Denmark terkenal telah dijemput untuk membuat tandatangan mereka Trollbead dalam koleksi, dan banyak pereka masih menambah manik ke koleksi setiap tahun. Oleh kerana manik-manik menjadi lebih dan lebih popular koleksi itu perlahan-lahan berkembang dan dipelbagaikan. Manik emas dan mutiara telah diperkenalkan dan kunci baru direka untuk membolehkan menambah atau mengeluarkan manik dan percubaan dengan kombinasi yang berbeza.


Pada tahun 2001, manik kaca pertama memasuki koleksi Trollbeads dan sejak itu permintaan telah berkembang dengan pesat. Hari ini anda boleh menemui Trollbeads di lebih daripada 30 buah negara. Keluarga itu terus merancang manik baru, dan Trollbeads kini telah berkembang termasuk lebih dari 90 pereka terkenal di dunia dan lebih dari 600 manik yang berlainan - masing-masing dengan reka bentuk dan kisah unik mereka.


Pada tahun 2001, manik kaca pertama memasuki koleksi Trollbeads dan sejak itu permintaan telah berkembang dengan pesat. Hari ini anda boleh menemui Trollbeads di lebih daripada 30 buah negara. Keluarga itu terus merancang manik baru, dan Trollbeads kini telah berkembang termasuk lebih dari 90 pereka terkenal di dunia dan lebih dari 600 manik yang berlainan - masing-masing dengan reka bentuk dan kisah unik mereka.


Yang menariknya dengan Trollbeads..


Trollbeads adalah satu set barang kemas barang kemas yang boleh diubah suai yang membolehkan anda membuat penampilan anda sendiri. Di tengah koleksi itu manik-manik itu sendiri. Setiap koleksi dalam koleksi Trollbeads mempunyai sejarah kecilnya, mengambil inspirasi dari mitologi, astrologi, cerita dongeng, fauna, flora, kepelbagaian budaya, dan terakhir - tetapi sudah tentu tidak kurang - dalam perkara-perkara biasa dalam kehidupan seharian. Barang kemas Trollbeads termasuk manik, gelang, kalung, anting-anting dan cincin. Barang kemas mempunyai pelbagai koleksi yang membolehkan anda memberitahu cerita anda sendiri melalui manik-manik dan aksesori.

Dengan Trollbeads, anda sentiasa boleh mencampur manik dengan mana-mana koleksi Trollbeads. tiada had. Yang menariknya dengan Trollbeads, bukan sahaja anda boleh mencampur manik anda, tetapi anda boleh memasukkan manik / azimat dari pelbagai jenama dengan manik anda sendiri dari koleksi Trollbeads. Pesona dari syarikat / jenama lain tidak akan tersekat menggunakan sistem gelang Trollbeads.


Perbezaan antara  Pandora & Thomas Sabo





Konsep

Kedua-duanya, sebagai barang fesyen, mempunyai konsep rohani / emosi teras yang menyokong rentang mereka. Thomas Sabo menggambarkan koleksi Karma sebagai perayaan 'perkara-perkara yang indah dalam hidup', yang menunjukkan sikap positif terhadap semua kehidupan yang dilemparkan kepada kita. Manik fokus mereka, misalnya, dipanggil Roda Karma dan mewakili 'keseimbangan dalaman peribadi'.

Sebaliknya, Pandora mencadangkan bahawa daya tarikan Essence harus mewakili nilai-nilai yang paling intim dan penting yang mewakili anda sebagai seorang individu - sama ada itu kegembiraan, kesejahteraan, kekuatan atau kepercayaan, dan lain-lain. Setiap charm pula mempunyai maksud tersendiri.

Reka bentuk

Pandora Essence menawarkan beberapa reka bentuk abstrak, dengan memberi tumpuan kepada penggunaan warna dan tekstur untuk mewakili nilai setiap daya tarikan yang sepatutnya mewakili. Berbeza dengan momen Moments, mereka tidak menawarkan reka bentuk 'daya tarikan' tradisional; pesona mewakili warna, rasa, idea. Sebaliknya, melihat reka bentuk Thomas Sabo, terdapat spektrum reka bentuk yang boleh symbolize perkara yang berbeza dalam kehidupan seharian.Bracelet & charms Thomas Sabo ini is  dibuat daripada Sterling Silver tapi ada juga collection yang dibuat dari Rose gold, gold, white gold, etc..


Selain itu...

Untuk Pandora, anda boleh memilih charm yang anda minat dan suka mengikut kesesuaian serta mood anda.


Keserasian Gelang Thomas Sabo Karma Beads
Gelang ini sangat langsing dan seperti Karma Beads mempunyai teras kecil. Mereka tidak serasi dengan mana-mana gelang  yang lain termasuk Pandora Essence dan Trollbeads.


Dah..Jom layan video di bawah...



Special for this february....
Trollbeads give something special for you..[[LINK]]😍😍😍





Untuk mereka yang berminat dengan Trollbeads Malaysia ianya boleh didapati di MidValley, Sunway Pyramid dan Vivacity Megamall, Kuching. Mereka telah berada di pasaran selama lebih dari 40 tahun, dengan lebih dari 50 buah negara di seluruh dunia. 

Untuk maklumat lanjut layari 


Post a Comment

0 Comments