REVIEW + SWATCHES | Juliet Red Lipstik By SWANICOCO


JULIET RED LIPSTIK BY SWANICOCO | Bila bercakap tentang lipstick,ianya memang sahabat karib wanita.It’s more of an obsession,setuju tak?Macam saya tak kisah sangat kalau tak mekap kalau keluar jalan,yang penting bibir harus dioles dengan lipstick dan ada sebatang lipstick dalam beg tangan.Wajib!Bukan apa,lipstick ini memainkan peranan penting untuk wajah kita.Efeknya mampu untuk mengubah penampilan wajah kita.Wajah yang nampak pucat lepas dioles lipstik tampak lebih fresh.

Kali ini saya berpeluang untuk mencuba  Swanicoco is one of 2018's hottest brands in Korea iaitu lipstick red juliet  yang baru sahaja berada dipasaran dan buat masa sekarang hanya 50gram sahaja yang menjadi penjual tunggal diMalaysia.


Swanicoco Nature Bio Cosmetics:



Swanicoco memulakan bisnes mereka dengan menghasilkan  sabun yang ditapai secara semulajadi.Untuk menghasilkan sabun semulajadi yang sangat baik, Swanicoco memilih dengan teliti ubat-ubatan herba yang terbaik, merebus , dan seterusnya menapai ubat-ubatan herba tersebut.. Pada masa ini,Swanicoco adalah syarikat kosmetik semula jadi teratas di Republik Korea.Falsafah korporat mereka adalah produk yang dihasilkan  hanya yang diperoleh dari alam semula jadi, dan bukan produk buatan kimia.Menjadi keutamaan penting Swanicoco dalam mendapatkan bahan-bahan berkualiti tinggi, terlibat dalam penyelidikan pembangunan bio yang tidak berhenti-henti untuk mewujudkan sistem bio semulajadi.Swanicoco akan terus bekerja keras untuk menyediakan kosmetik semulajadi yang selamat dan sihat untuk kulit wajah si pemakai.

Rahsia kecantikan (Bahan:Bio fermentation):

Kosmetik yang dipanaskan menggunakan teknologi yang sama yang digunakan untuk makanan yang ditapai. Semasa proses penapaian, zarah menjadi lebih kecil, dengan itu meningkatkan kadar penyerapan mereka pada kulit. Di samping itu, kerana ia adalah komponen semulajadi, mereka tidak merengsakan kulit. Selain itu, semasa penapaian, nutrien yang tidak wujud seperti asid amino dan antioksidan, dijana untuk merawat kulit yang rosak dan mencegah penuaan kulit. Swanicoco menggunakan bijirin, buah-buahan, sayur-sayuran, dan herba perubatan Korea sebagai ramuan untuk penapaian, dan mengintegrasikan bioteknologi menjadi komponen semula jadi mesra alam untuk membantu memperbaiki kulit. Selain itu, selain daripada menggunakan purified water, mereka menggunakan ekstrak yang ditapai, yang menyumbang 80% didalam  bahan kosmetik mereka. Oleh itu, kami telah melengkapkan satu lagi langkah menerusi teknologi berteknologi kosmetik yang dipertingkatkan.


Penyelidikan bioteknologi semulajadi:


Swanicoco tidak menggunakan bahan-bahan yang berbahaya kepada kulit seperti pewarna, wangian tiruan, pengawet kimia, steroid, alkohol, minyak mineral, paraben, dan benzofenon. Sebaliknya, kami berusaha sebaik-baiknya untuk menggunakan ekstrak semulajadi dan yang ditapai, dan telah melakukan penyelidikan yang kekal untuk memastikan komponen semula jadi tidak bercanggah antara satu sama lain apabila digabungkan. Oleh itu, kita memperoleh kaedah pencampuran optimum. Terima kasih kepada usaha kami untuk mencipta kosmetik semula jadi yang selamat, hypoallergenic, ringan, dan ideal untuk semua jenis kulit, kami telah berjaya mengintegrasikan bioteknologi menjadi bahan semulajadi yang mesra alam untuk kosmetik kami untuk memberi kesan kulit yang lebih baik.

Natural korean dan bahan yang dipatenkan (Bahan semulajadi di korea dan bahan yang dipatenkan dari pelbagai negara):


Bahan utama Kosmetik Swanicoco diekstrak sama ada dari tumbuhan semulajadi Korea; baha dipatenkan dari Eropah termasuklah Perancis yang telah membawakan Swanicoco sebagai bahan kosmetik secara global di pasaran; ataupun secara organik bahan yang telah diluluskan dari US dan Australia. Swanicoco dihasilkan secara selamat dan memberi kesan yang bagus dengan faktor pertumbuhan Epidermal (EGF), Faktor pertumbuhan Fibroblast (FGF) dan peptida protin.



 Packaging:



Packaging lipstick ini tampak mewah dan elegan dengan pemilihan warna hitam.Stylist sangat bila buka lipstik ini kerana ianya merupakan twist-open packaging.


 Ingredient List:


Octyldodecanol, Isononyl Isononanoate, Silica, Ricinus Communis (Castor) Seed Oil, Isoeicosane, Ozokerite, Ethylhexyl Palmitate, Microcrystalline Wax, Paraffin, Phenyl Trimethicone, Caprylic/Capric Triglyceride, Copernicia Cerifera (Carnauba) Wax, Polyhydroxystearic Acid, Kaolin, Tocopheryl Acetate, Caprylyl Glycol, Argania Spinosa Kernel Oil, Pentaerythrityl Tetra-Di-T-Butyl Hydroxyhydrocinnamate, Hexylene Glycol, Fragrance, Phenoxyethanol, Ci 15850, Ci 45410, Ci 15985, Ci 19140, Ci 15850


-Contains fermented extracts instead of purified water and are free of chemical ingredients, improving the skin while covering it well.


-Swanicoco’s collection of various basic makeup products boasts of great coverage, long-lasting effects, and UV protection.





Shades:





Swatch of the shades on my lips:








⇨ 2018 the hottest brand in Korea ⇦
⇨ Contains Natural Moisturizing Ingredients ⇦
⇨ Moisturizing + Long-Lasting +Attractive Color ⇦



Review lengkap:






Kemasan:Kemasan lipstik ini yang berwarna black mate plastic packaging dengan menawan membuatkannya kelihatan elegan dan  mewah.Saya suka kerana tube lipstick ini tahan sehinggakan kalau jatuh pun tidak mudah patah isinya.Sebabnya sepanjang penggunaan saya dah 2 kali terjatuh!!huhu.Saya paling suka dengan lipstick ini kerana ianya menggunakan teknik  twist up untuk membukanya.



Warna:Seperti namanya Juliet Red,lipstick ini berwarna merah ke orange.Dengan sapuan tebal akan menyerlah warna sebenar lipstick ini,dan walaupun dengan sapuan nipis tetap meninggalkan kesan warna yang cantik.Sangat sesuai di pakai oleh semua jenis skin.



Tekstur dan pigmentasi:Dari segi tekstur dan formula,lipstik ini creamy dan matte finish,sangat selesa,ringan dan tidak terasa terlalu berat di  bibir.Ketika dioles ke bibir,lipstick ini cukup pigmented.Bila diaplikasikan ,lipstick ini glades on smoothly dan menutup seluruh bahagian bibir.Hanya satu sapuan dah cukup untuk mendapatkan hasil yang maksima.

Ketahanan:Pada pendapat saya,lipstick ini long lasting.Walaupun bila makan atau minum akan meninggalkan kesan pada sudu dan gelas tapi tidak menghilangkan warna liptick ini.Walaupun pudar tapi pudar cantik like tint pink.It leaves the lips looking soft,smooth and supple.Ia pun tidak kering kerana lipstik ini mengandungi pelembap semulajadi seperti carnauba wax dan natural oils.

Wangi dan rasa:Aroma lipstik ini wangi rose dan seperti saya sedang menikmati wangian rose segar gitu.Wangian rose yang ada pada lipstik ini tidak terlalu kuat,sederhana dan soft sahaja.Bila apply dekat bibir tak terasa pun aroma rose tu.

Harga:RM88.95 


Kesimpulan:

Juliet Red Lipstik dari Swanicoco ini adalah black edition yang bukan sahaja menawarkan vivid colors tetapi sekaligus memberikan kelembapan bibir saya  dengan natural oils yang ada pada lipstick ini. Dengan hanya sapuan nipis di bibir namun dapat berikan full coverage.Bagi saya tidak rugi untuk memilikinya kerana lipstick ini juga  dilengkapi dengan natural moisturizing ingredients yang membantu menjaga kelembapan bibir,Sangat sesuai bagi mereka yang mempunyai masalah bibir kering.Warna lipstik ini menarik,bagi yang nak tampil berani boleh oleskan 2 3 kali..sure menyerlah warna lipstik ni..hehe 

Selain itu,saya juga dapat skincare sample seperti di bawah ini.




Skin care sample set : 
1. Gray color one is : MGF PURE AMPLE  

Product Details:
• Contains Silk Amino Acids and Galactomyces Ferment Filtrate to improve skin firmness & hydrate skin
• FGF promotes healing and tissue regeneration & EGF promotes epidermal cell renewal 
• Improves skin texture while strengthening skin's natural barrier
• Penetrates deep into skin to promote cell growth and obtain optimum hydration within 

How to use:
After using toner, tear off the aluminum cap and put conical cap on the vial. Spread evenly to entire face. Follow with moisturizer.
(Store in a cool area or keep in the cosmetic fridge) 

Ingredients:
Silk Amino Acids, Galactomyces Ferment Filtrate, rh-Oligopeptide-1 ,rh-Polypeptide-11, Tocopherol, Allantoin, Carbomer, Arginine, Olibanum, Rosa Damascena Flower Oil 

2.Red brown color is : UV shield perfect sunblock cream. 

Product Details:
• A high protection facial sunscreen that enriched with Camellia Sinensis(Green Tea) Leaf Water
• Blended with Herbal & Botanical Extract to help soothe & moisturize skin
• Contains Niacinamide & Adeosine to improve skin tone and reduce fine lines & wrinkles
• Shields skin against harmful UVA+UVB with SPF50+/PA+++
• Suitable for daily use & under makeup and provides intense moisture
• Perfect for all skin types including sensitive skin 

How to use: 
Apply after basic skincare & before outdoor activities. Reapply whenever necessary. 

For wrinkle and whitening and blocking the UV
For all types of skin
Green tea extracts/ niacinamide / adenosine
Freely use as it is not turbid. / Less stimulant to the skin as it contains the organic green tea extracts 

3. Two green small little bottle in a pack : AC Control skin toner & emulsion 

Description: Tea tree leaf water and various herb extracts (jojoba seed, artemisia annua, calendula, and comfrey leaf) in the AC Control Care Skintoner help to soothe irritation and protect skin from harmful environmental factors. This Swanicoco toner also contains hydrolized algin, a submarine plant, which is chock full of mineral and fatty acids that gently exfoliates for smoother skin. Ceramide, another key ingredient, infuses the skin with long-lasting moisture that strengthens the skin’s elasticity. Living up to its name, this skintoner helps control easily irritated, sensitive skin and effectively controls sebum—it’s particularly recommended for teenagers or young adults with blemished, oily, and acne-prone skin.

This line is recommended for those who
-Have sensitive oily skin
-Have excess sebum
-Want to maintain moisture and oil skin balance
-Suffering from problematic skin (zits)
-Frequently exposed to external stresses such as pollution
-Want refreshing skin care
-Teen skincare 

HOW TO USE:

After cleansing, pump a moderate amount into the palm of your hands and gently apply evenly over your face. Pat gently to promote full absorption.


LIMITED EDITION GET IT BEFORE IT'S GONE!

Namun begitu lipstick ini ada limited edition yang mana jumlah kuantiti yang dikeluarkan untuk dijual adalah terhad dan apabila habis dijual tidak akan restock semula.

Dimana nak beli:

Korang boleh dapatkan/beli  Swanicoco lipstik juliet red ini dengan harga RM88.85 di website 50Gram.

Untuk maklumat lanjut boleh layari laman sosial Swanicoco dan 50gram

Facebook:
Swanicocodream 
50grammalaysia

Instagram:
@swanicoco.official 
@50gram.com.my






Post a Comment

1 Comments

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.Terima Kasih juga kerana sudi tinggalkan komen di entri ini. Sila berikan komen yang berhemah. Sebagai penulis saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis. Sebarang LINK AKTIF akan di buang secara automatik. Harap maklum.
Terima Kasih ..