Fiqa story

02 March 2017

Join Lazada's Birthday Blogger Contest and Win Lazada Shopping Vouchers!

3/02/2017 2
Join Lazada's Birthday Blogger Contest and Win Lazada Shopping Vouchers!

http://www.lazada.com.my/blogger-contest/




Coinciding with the Lazada Birthday Sale (http://www.lazada.com.my/birthday-sale/) that will take place from March 22 to 24 March (where you can find special discounts up to 90%!), we are pleased to share with you our special blogger Lazada Birthday Anniversary sale giveaway where we will be awarding prizes to up to 30 bloggers!

To participate, please check the instruction on this page :  http://www.lazada.com.my/blogger-contest/

25 February 2017

Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi

2/25/2017 1
Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi

Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi | Adakah anda tercari-cari rawatan untuk penyakit kulit Ekzema  kerana bayi anda ada penyakit Ekzema.?Memang tertekan sebenarnya bila kulit diserang ekzema. Sudah puas anda mencari rawatan terbaik untuk merawat penyakit kulit ekzema supaya kulit kembali sihat tapi tak berhasil.
 Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi 


 Punca Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis

Punca sebenar berlakunya penyakit ekzema ini tidak dapat dipastikan dengan tepat.Bagaimanapun, menurut kajian penyakit kulit ekzema ini juga mempunyai pertalian genetik. Salah seorang sama ada ibu atau bapa berpotensi untuk memberi kesan genetik itu kepada anak-anak.

Oleh sebab itu, kebanyakan kes ekzema ini berlaku dikalangan kurang dari dua tahun kerana kebanyakannya diwarisi daripada ibubapa.Lazimnya, bagi orang dewasa ekzema ini akan menyerang di bahagian leher, muka, siku, buku lali dan lutut.

Manakala, tanda-tanda ekzema pada bayi pula jelas dilihat di bahagian pipi, dahi, leher, lengan, betis dan kulit kepala. Ada yang mendapat ekzema ini ketika dewasa dan ada yang diserang ketika masih bayi. 

Penyakit Kulit Psoriasis
Psoriasis merupakan penyakit kulit di mana ia menghasilkan kulit tambahan yang tebal, bewarna perak dan gatal, kering, tompok merah dan kadang-kadang ia menyakitkan. Ia merupakan penyakit kulit berpanjangan (kronik) yang tidak boleh diubati tetapi boleh dikawal. . Kulit yang tebal dan bersisik ini terhasil apabila sel-sel kulit tumbuh dengan cepat akibat serangan imunisasi oleh sel darah putih yang tidak normal.Kawasan-kawasan yang terlibat biasanya ditemui di bahagian tangan, kaki, badan, atau kulit kepala tetapi boleh didapati di mana-mana bahagian kulit. Kawasan yang paling biasa adalah lutut, siku, dan bawah belakang.

 Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi

Cara Merawat Ekzema Dan Psoriasis

Merawat Ekzema Dan Psoriasis Dengan Bedak Asmak
Bedak Asmak diperbuat dari bahan semulajadi 100% iaitu bedak tanah liat putih berkualiti tinggi.Selamat digunakan untuk semua peringkat umur. Bedak Asmak boleh merawat ruam pada bayi,ekzema,psoriosis,kudis buta,kurap,panau,kayap,atal,cacar air ,luka dan lain-lain.

Kelebihan Bedak Asmak

1. Untuk rawatan kulit-Bedak Asmak sesuai digunakan untuk hampir semua masalah kulit – ruam, psoriasis, ekzema, gatal, kudis buta, kayap, demam campak dan lain-lain.
2. Mencantikkan kulit-Juga mampu mengecutkan jerawat (guna sebagai bedak sejuk), mencantikkan dan mencerahkan kulit jika diguna selalu.
3. Mudah digunakan-Hanya sapu Bedak Asmak pada bahagian bermasalah pada waktu pagi selepas mandi, sebelum tidur atau sekerap yang perlu.
4. Sesuai untuk semua-Bedak Asmak sesuai untuk semua peringkat umur, dari bayi hingga ke warga emas. Gunakan dengan yakin, tanpa was-was.
5. Boleh dimakan-Boleh dimakan untuk masalah cirit-birit dan gout. Ianya selamat dan suci. Dapatkan cara makan daripada agen kami.
6. Mujarab dan berkesan-Dengan ratusan testimoni, produk ini telah menjadi fenomena luar biasa dan diakui oleh ribuan pelanggan yang telah membeli !


Kisah Bedak Asmak

 (bedak yang boleh dimakan?)

Cara Merawat Ekzema Dan Psoriasis Dengan Bedak Asmak


Pakai bedak ini di bahagian yang bermasalah. Sapukan pagi selepas mandi, malam sebelum tidur dan seberapa banyak kali dalam sehari untuk dapatkan kesan maksima.Untuk kesan yang lebih cepat,selepas 2 jam sapu,bersihkan dengan air yang bersih,dan sapu lagi.Ulang seberapa banyak kali di peringkat awal mencuba Bedak Asma' dan rasai perubahan yang ketara.

Cara pemakaian: 
Waktu siang-Pakai sekerap yang boleh ketika masalah kulit sedang teruk.Selepas beberapa jam, jika bedak kelihatan pudar dan diserap peluh, cuci bersih dengan air, lapkan dan keringkan kemudian sapu.
Malam-Sapu sebelum tidur
💥Untuk gout dan cirit-birit :
Ambil air tapis/zamzam suku cawan @5 sudu besar.Campur dgn 1 sudu kecil bedak.
Minum sebelum sarapan dan sebelum tidur.

💦Sekiranya bedak kelihatan kering,tambahkan sedikit air yang bertapis sahaja atau air zam-zam kerana nak elakkan terkena klorin air paip.

Sesuai digunakan untuk semua jenis masalah kulit.

Perhatian : Elakkan celup ke dalam bekas menggunakan tangan, sebaliknya tuangkan sedikit ke bekas lain atau gunakan sudu yang bersih.

Jika kulit jadi kering,selang seli dengan minyak zaitun,atau minyak kelapa dara atau vaselin.

Harga Bedak Asmak

Harga Bedak Asmak berat 150g ialah Rm38.00,manakala 50g ialah RM24.Boleh didapati daripada agen atau pengedar-pengedar MHAMSB yang sah.


Testimoni Pengguna Bedak Asmak

Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi

Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi

Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi

Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi

Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi


Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi


Selain sebagai pengguna anda juga boleh menjadi ajen. Kepada yang berminat hendak mencuba atau hendak menjadi agen, boleh ke link di bawah untuk lebih info atau hubungi terus talian dibawah.

Hotline HQ : 019 – 970 8897
Website rasmi syarikat : http://mham.com.my/
Facebook Page Produk :
Info Bedak Asmak juga boleh didapati di fb page :Penawar Asma Mujarab

28 January 2017

Review : Cloth Diaper

1/28/2017 4
Review : Cloth Diaper


Cloth Diaper



Haiihh..orang review cloth diaper,engko sibuk nak buat review juga..
😆😪..hahaha nak juga lah sebab itu review berdasarkan pengalaman diorangkan..nie pengalaman diri sendiri kan..hehe

Sebenarnya,dah lama beli cloth diaper nie..tapi tu lah nak bagi pakai tu on of je..time orang lain bagi pakai anak diorang cd,sibuk juga nak beli..kengkononnya nak bagi pakai ke anak sendiri..Haaaa..tu nafsu je sebenarnya..sebab nampak cloth tu cantik..iss mak nak juga..penyudahnya sekali 2 pakai penyakit M besar tu datang nak menyental..basuh kering lipat simpan...hahahaha...terbaik gituuuu...

Niat datang nak bagi pakai anak cd tu semula bila simpan baju2 lama anak..baru terfikir ruginya beli tapi tak pakai..azam nak bagi pakai tu datang semula..seperti review pengguna sebelum-sebelum ini bila pakaikan anak cd ini banyak penjimatan dapat dilakukan..

Memang betul memang banyak penjimatan..cuba tengok jadual dibawah..

Jadual Penjimatan pembelian Cloth Diapers
Purata kos pembelian lampin pakai buang (berdasarkan penggunaan maksima sebanyak 6 kali sehari bagi seorang bayi)

*RM 0.50 x 6 helai x 30 hari = RM 90.00 sebulan *bergantung kepada harga lampin
RM 90.00 x 12 bulan = RM 1,080.00 setahun
RM 1,080.00 x 3 tahun = RM 3,240.00

Kos bagi pembelian 20 helai CD (20-25 helai adalah jumlah yang disyorkan)
*RM 25.00 x 20 helai = RM 500.00 *bergantung kepada harga CD

Penjimatan
setahun : RM 1,080.00 - RM 500.00 = RM 580.00
3 tahun : RM 3,240.00 - RM 500.00 = RM 2,740.00  


Atau paling senang korang kira je lah harga se pek lampin pakai buang anak korang..contohnya lampin pakai buang anak fiqa rm33.99,kena beli 2 pek setiap bulan..harga berubah2*

RM33.99 x 2=RM67.98

RM67.98 x12 bulan =RM815.76

Sebanyak RM815.76 untuk setahun hanya kos lampin pakai buang sahaja..kalau 2 orang?tiba2 dapat kembar ke...hehehe..pengsan kejap...

Tapi bila guna cloth diaper masih perlu beli lampin pakai  buang tapi hanya 1 pek sahaja,jadi jimat rm33.99 dekat situ kan..*Fiqa guna lampin pakai buang bila malam dan keluar jalan2..

Bila kira rm33.99 x dengan setahun bersamaan RM407.88

Kalau rm33.99 masuk bank kita kasi berbunga2 dalam tu..dah nampak hasil tu kan..

 TAPI..

Jangan berangan kalau korang malas nak membasuh macam fiqa dulu..hehehe.
Sebenarnya senang nak basuh Cuma apabila basuh bila anak berak je rasa mencabar sedikit..tak lah mencabar sangat pun sebenarnya..dari kita je sebenarnya sama ada rajin atau tak.


Harga CD?

Harga berbeza-beza mengikut brand dan kualiti..ada yang mahal ada yang murah.Ikut kemampuan masing-masing.


26 January 2017

Rambang Mata Shopping di Taobao.com

1/26/2017 7
Rambang Mata Shopping di Taobao.com
Fuhhh..rambang mata shopping dekat Taobao.com nie..murah2 semua..rasa ingin borong ke semua...
Tak rugi join ahli..kita order mereka uruskan semuanya..tiada cas tersembunyi melainkan kos shipping..batch kedua dah nak tutup tirai..batch ketiga shopping persiapan untuk raya pula...


Rambang Mata Shopping di Taobao.com

Masalahnya cuma lambat sampai ke Malaysia sebab guna penghantaran melalui laut..haiii iss tak sabar pula rasanya..jenuh nak tunggu sampai dalam masa sebulan..tapi kerana duk fikir murah..redha jelah…

Penawar Resdung Paling Mujarab

1/26/2017 0
Penawar Resdung Paling  Mujarab
Apakah resdung @ sinusitis?
Resdung

Resdung merupakan sejenis penyakit di mana terjadinya radangan pada rongga sinus yang disebabkan oleh jangkitan kuman.
Antara kuman yang menjadi punca penyakit ini ialah:

* Streptococcus * Staphylococcus
Pada keadaan normal, kedua-dua jenis kuman ini sememangnya sedia ada terdapat pada rongga hidung tetapi ia tidak menyebabkan apa-apa penyakit.
Malah, dengan sistem pertahanan tubuh yang kuat ia dapat dikawal. Sebaliknya, sekiranya berlakunya kepincangan pada pertahanan tubuh bakteria ini dapat membiak tanpa kawalan dan menyebabkan resdung.

Apakah komplikasi yang bakal dihadapi jika resdung tidak dirawat ?

Resdung yang tidak dirawat dengan sempurna boleh mengakibatkan komplikasi serius kepada kanak-kanak dan orang dewasa.

* Kanak-kanak Resdung di kalangan kanak-kanak menyebabkan ia merebak ke dalam mata, mengakibatkan jangkitan sellulitis dan nanah (abses) mata. Sekiranya ia dibiarkan, ia boleh menyebabkan mata menjadi buta.

Punca yang menyebabkan kanak-kanak berisiko menjadi buta kerana dinding pemisah ethmoid dengan mata sangat tipis di mana sinus frontal mereka masih belum terbentuk.

Sehubungan itu nanah akan dikeluarkan dari rongga mata.
Pada tahap kritikal doktor akan membuat satu laluan supaya cecair dari sinus ethmoid dapat dikeluarkan dari hidung dan ia tidak bertakung lagi.

* Dewasa Bagi orang dewasa, nanah dari sinus frontal tidak dapat keluar dari hidung dan akan masuk memenuhi ruang dalam otak. Dinding pemisah ini menjadi semakin tebal dan sinus frontal telah terbentuk dengan sempurna.

Bagaimanapun, keadaan ini mengakibatkan ostia mudah tersumbat. Bahagian sinus maxilla merupakan kawasan yang sering dijangkiti resdung, tetapi komplikasinya amat jarang berlaku.

Ini kerana nanah tidak boleh menembusi dinding maxilla yang tebal. Namun, sekiranya nanah merebak ke dalam otak, pesakit perlu menjalani pembedahan sinus frontal dan pembedahan neurosurgery. Bagi kes-kes seumpama ini, kadar kematian meningkat hingga 40 peratus.

Tanda-Tanda Penghidap Resdung:

Hidung tersumbat dan berbau busuk.
Gatal-gatal di kawasan muka, telinga, mata dan hidung.
Hidung kerap berair walaupun tidak selsema.
Kerap bersin terutama di waktu pagi.
Rasa berat muka atau sakit terutama di kawasan antara mata.
Sakit tekak secara berpanjangan serta berulang.
Mengalami demam atau rasa tidak sedap badan secara berpanjangan.
Kerap sakit kepala.

Tanda-tanda diatas muncul secara berulang terutama di waktu pagi, cuaca sejuk, tempat berhabuk, selepas mengambil makanan laut, belacan, budu, cencalok dan sebagainya.

      Penawar Resdung Paling Mujarab

Mahu bebas dari masalah resdung, alahan, pening,sakit kepala, bersin, hidung berair, gatal tekak dan lesu akibat resdung?

 

Inilah penawar resdung paling berkesan


Ubat resdung herba adalah penawar resdung paling berkesan kerana,

1.Tidak mengandungi campuran bahan kimia.
2.Dihasilkan daripada herba akar kayu.
3.Tiada kesan sampingan.
4.Pelbagai fungsi,berkesan untuk sakit kepala,demam,selesema,sakit telinga,sakit gigi dan gatal tekak yang berpunca dari resdung.

15 sebab kenapa memilih ubat resdung herba
1. Diperbuat dari herba akar kayu dan bahan semulajadi 100%
2. Tidak mengandungi steroid
3. Bebas bahan kimia
4. Berkesan mengatasi masalah resdung lebih cepat
5. Kapsul diperbuat dari pulut
6. Sudah diamalkan sejak 43 tahun yang lalu
7. Buatan Kemboja Muslim
8. Halal dan suci
9.Tidak perlu bergantung secara konsisten
10.Harga yang paling murah setakat ini
11.Menyelesaikan masalah alahan
12. Sesuai untuk kanak-kanak (kurangkan dos sahaja)
13. Makan setiap hari pada permulaan,tetapi dos akan berkurangan pada minggu berikutnya (bergantung kepada tahap resdung dan cara penggunaan)
14, Tidak mempunyai kesan sampingan
15.Penawar pelbagai fungsi : berkesan resdung pelbagai tahap,selsema,pening,sakit kepala,demam,sakit telinga,sakit gigi dan gatal tekak yang berpunca dari resdung


Ubat resdung herba pelbagai fungsi!!!
berkesan merawat resdung
pelbagai tahap
selesema
pening
sakit kepala
demam
sakit telinga
sakit gigi
sakit mata
gatal tekak yang berpunca dari resdung

Cara makan
1.sebiji sebelum tidur di waktu malam dan sebiji di waktu pagi.

2.Untuk mendapat kesan yang lebih cepat, adalah lebih baik kita membuka sarung kapsul dan memasukan serbuk akar kayu di dalam segelas air kosong.


KELEBIHAN ANDA MENGGUNAKAN UBAT INI

Penawar Resdung Paling Berkesan/ Mujarab


Harga

Ubat Resdung Herba ini mengandungi 35 biji kapsul  dan berharga rm 30.00 + rm 6.oo pos laju ke semenanjung malaysia dan rm10.00 ke sbh/srwk.

Testimoni Dan Pengalaman Pengguna.












Jika anda ada sebarang pertanyaan serta untuk mendapatkan Penawar Resdung Paling Berkesan sila hubungi terus di talian 
013-9871616 (Pn. Aisyah )