Fiqa story

"Where hope grows, miracles blossom".

Hot

Post Top Ad

16 March 2017

Jom Bercuti di A’famosa Resort Melaka

3/16/2017 0

Apabila sebut saja pasal negeri Melaka, semua orang tahu tentang keunikan dan tempat-tempat menarik yang terdapat di negeri ini antaranya Kota A’Famosa serta ratusan bangunan peninggalan sejarah yang lain. Walaupun saiz negerinya kecil tapi banyak tempat menarik untuk dikunjungi. Bak kata orang diam-diam ubi berisi.
Read More

09 March 2017

Kenapa aku pilih TYZARA ?

3/09/2017 1



DILEMA RAMBUT GUGUR??
Bila bercakap tentang rambut, masalah rambut yang paling digeruni setiap orang tak kira lelaki atau wanita ialah masalah rambut gugur.Rambut gugur dengan wanita memang tidak dapat dipisahkan lagi-lagi rambut gugur lepas bersalin.Ini memang tidak dapat dinafikan lagi.

Setiap kali sikat rambut,banyaknya rambut luruh,belum yang melekat dekat sikat lagi.Saya lepas bersalinkan anak pertama juga mengalami keguguran rambut tapi lepas bersalinkan anak kedua keguguran rambut menjadi semakin serius.Makin  menipis rambut tau..

Jadi apa yang saya buat ialah saya harus merawat masalah keguguran rambut saya sebab saya takut rambut makin menipis dan akhirnya jadi BOTAK!!!Saya ada mencuba petua semulajadi bagi mengatasi  masalah keguguran rambut,namun kekangan masa membuatkan saya rasa leceh.Saya juga sudah pergi membuat rawatan terapi rambut tetapi kos agak mahal.Tetapi saya sudah jumpa penyelesaian kepada masalah saya.



Jadi dalam entri ini saya akan share dengan anda semua: 

1.Bagaimana Cara rawat rambut gugur 
2.Bagaimana saya merawat RAMBUT GUGUR dengan cara paling mudah, berkesan dan Tanpa berbelanja ribuan ringgit .
 
3.Cara ini bukan sahaja dapat merawat RAMBUT GUGUR, RAMBUT ROSAK/BERCABANG  malah dapat merawat masalah lain seperti GATAL KULIT KEPALA DAN KELEMUMUR


 
Masalah keguguran rambut terjadi apabila hormon androgen atau dikenali sebagai testosteron yang wujud dalam tubuh lelaki atau perempuan bertukar menjadi hormon dihydrotestosterone (DHT). Proses penukaran itu membahayakan folikel rambut, lantas menjejaskan kitaran pertumbuhan dan keguguran rambut yang normal.

Keguguran rambut berlaku apabila rambut gugur melebihi pertumbuhan rambut. Ini dicirikan melalui corak kebotakan lelaki dan rambut menipis, di samping ciri-ciri lain. Ini boleh disebabkan oleh banyak faktor, termasuk ketidakseimbangan hormon, tekanan, putus haid (menopos), selepas bersalin dan genetik.



3 Fakta Rambut Gugur Yang Anda Perlu Tahu

FAKTA 1: Kira-kira 70% lelaki dan wanita akan menderita masalah keguguran rambut bila mereka mencapai umur 30 tahun.

FAKTA 2: 99% lelaki dan wanita memerlukan penjagaan kulit kepala yang betul untuk pertumbuhan rambut yang sihat.

FAKTA 3: Lebih kurang 90% daripada rambut di kulit kepala berada dalam fasa pertumbuhan manakala 10% lagi dalam fasa berehat.
Setiap hari beberapa helai rambut akan gugur mengikut kitaran di mana lebih kurang 100-150 helai rambut boleh gugur setiap hari. Wow! Banyak tu!


 NAK TAHU CARA MUDAH UNTUK ATASI KEGUGURAN RAMBUT YANG DIJAMIN BERKESAN & RAWAT RAMBUT GUGUR DALAM 1 MALAM SAHAJA ?
 
Betul ke ada Cara sebab saya Cuba macam-macam produk tapi Sama je?

YA ada!!


Penyelesaiannya ialah:
"TYZARA SHAMPOO"






Apa itu Syampoo Tyzara ?

Syampoo Tyzara- yang dirumus khas untuk rawat rambut gugur dan gatal kepala Ekslusif untuk wanita bertudung. Syampoo yang diformulasi dari ekstrak bunga ni berkesan seawal 1 malam dengan cara pemakaian yang simple dan cepat.





"JANGAN PERCAYA CAKAP SAYA,
TAPI JANGAN TIDAK PERCAYA CAKAP MEREKA YANG TELAH MENGALAMI PENGALAMAN INI"

LIHAT APA KATA MEREKA:










 Lagi Banyak Testimoni Penguna
 Baca testimoni mereka,

Klik Link Di Bawah.
                                                     FACEBOOK / TELEGRAM









Kenapa saya pilih Tyzara?



Tyzara menjadi pilihan saya kerana shampoo berasaskan soya  KHUSUS RAWAT RAMBUT GUGUR ini mempunyai beberapa kelebihan seperti:

 Membantu Mengawal Rambut Gugur
Kesan seawal 1 malam dan paling cepat selepas mandi (bergantung pada individu)
Berbau wangi
Rambut wangi seharian
Matikan kelemumur
Bantu Penumbuhan Anak Rambut Baru
Bantu percepatkan rambut panjang (brgantung pd individu)
Merawat kerosakan rambut
Melembutkan rambut
selamat digunakan oleh kanak-kanak dan boleh digunakan seisi keluarga
 
Jimat utk penggunaan 1 bulan







Apa Yang Bestnya Pakai Syampoo Tyzara Ni?

Shampoo TYZARA ini berfungsi untuk menguatkan akar rambut. Ia juga akan mengawal peratusan keguguran rambut untuk mengelak masalah kebotakan.

Shampoo TYZARA meningkatkan pertumbuhan & menumbuhkan rambut baru serta mencegah kelemumur dan keradangan folikel rambut.

Shampoo TYZARA  ini juga berfungsi untuk menghilangkan stress. 











kandungan bahan dalam Tyzara Shampoo Soya

Tyzara menggunakan bahan yg berkualiti tinggi

PROTEIN SOY - ia dihasilkan daripada kacang non-GMO (yakni, kacang yg tidak diubahsuai secara genetik)dan ia diperbuat daripada kacang soya asli. Di mana protein soya ini memberi tenaga pada rambut kita.

PANAX GINSENG ROOT EXTRACT - menguatkan akar rambut dan memberikan kesuburan kulit kepala utk memberi ruang anak rambut baru utk tumbuh.

MAJUS ROOT EXTRACT - memberikan vitamin pada akar rambut dan meNyahkan kotoran kulit kepala.


kuantiti  Tyzara Shampoo Soya

Tyzara Shampoo Soya 100ml sahaja kerana ianya adalah shampoo RAWAT RAMBUT GUGUR. Dimana bahan utamanya seperti Protein Soya & Ginseng yg digunakan adalah mengikut Gred & berkualiti tinggi.

Bagi memenuhi permintaan yg tinggi dan ingin membantu ramai orang utk merawat rambut gugur dengan result yg ohsem..pihak syarikat ZAFYRA GLOBAL mengeluarkan shampoo ini dengan harga mampu milik.


Cara Penggunaan Syampoo Tyzara

 Untuk yang ada masalah rambut gugur dan gatal kepala yang teruk, sangat disarankan untuk pakai Shampoo Tyzara seperti pakai tonik. Lumurkan saja di kulit kepala sebelum tidur, kemudian basuh masa mandi esoknya. Lakukan selang sehari.
 
 Untuk yang biasa, cukup sekadar bershampoo seperti biasa. Pastikan perap dalam 3-5 minit supaya segala nutrient akan meresap masuk ke kulit kepala. Buihnya sangat lembut. Dan rasa nyaman menthol dari shampoo tu, akan buat kita tak nak basuh rambut  :). Sebab best sangat.


Serum Rambut Tyzara

Hair Serum : 15ml

 





Rambut kita semua sama macam pokok. Setiap hari daun yg tua/rosak akan gugur apabila ditiup angin.



Tetapi rambut yg sihat rambutnya akan gugur antara 1-5 helai sehari. Rambut yg tak sihat akan gugur antara 10-20 sehari. Kronik segenggam.



SEBAB itu rambut perlukan Vitamin & Protien yg tinggi. Di mana ianya ada di dalam SHAMPOO SOYA & SERUM BUNGA TYZARA.


Rambut yang gugur perlukan cucian kulit kepala yang bersih dari kulit kepala berminyak dan berbau. Sekurang-skurangnya 1x sehari .

Shampoo sahaja tak cukup kerana ianya bukan bersifat kekal dan tidak dapat absorb lama tetapi ianya membantu bersihkan kulit kepala dan mengawal keguguran. Sebab tu TYZARA HAIR SERUM memainkan peranan untuk membantu menguatkan lagi akar rambut dan memberi vitamin serta kesuburan rambut.

Gunakan Shampoo Soya & Hair Serum tanpa was-was kerana result yang anda akan dapat seawal selepas 1x penggunaan bergantung pada penerimaan kulit kepala.

Boleh shampoo rambut hari-hari dengan Tyzara
Orang kata tak elok shampoo hari² sbb nanti rambut rosak.
Adalah tidak benar sama sekali...
Dari segi asas basic, kulit kepala juga ada rongga peluh jadi, apa agaknya akan berlaku jika seminggu sekali shampoo? Begitu juga sekiranya hanya membasahkan rambut tanpa menggunakan shampoo, umpama juga mandi tanpa sabun...

Jika anda sudah tahu shampoo merosakkan rambut..kenapa anda masih gunakan shampoo sehingga sekarang. Sedangkan dah gunakan shampoo seawal kita masih kanak-kanak lagi. 😄

Tapi sememangnya masih ramai yang ambil remeh perkara ini kerana dalam mindset (pakai tudung tiada siapa yang nampak n tiada siapa yang tahu)... Rasanya jika mata boleh melihat mungkin tak sanggup, sebab anda tak pernah lihat bagaimana kulit kepala apabila di scan... Anda smua boleh migrain/pengsan nanti.. 😂

HENTIKAN percaya pada MITOS kerana ianya akan membuatkan kulit kepala dan rambut anda bermasalah.

Berkesan ke Tyzara Shampoo Soya & Hair Serum ni?

Ya. BERKESAN!!!

Sesuai dipakai oleh semua golongan lelaki /wanita/kanak²  yang sememangnya ada masalah rambut.

Dan lagi TAMBAH BERKESAN jika gunakan sekali dengan Tyzara Hair Serum. Kerana serum rambut ini membantu penumbuhan rambut baru dengan cepat jika gunakan dengan konsisten.

Berapa lama boleh nampak kesan / resultnya?

Kami tidak dapat memberikan jawapan yg spesifik dan tepat kerana kesannya bergantung kepada seseorang individu.

Ada yang dapat kesan seawal 1-3 hari, 3-5 hari, 5-7 hari bergantung kepada hormon dan penerimaan kulit kepala individu.

Anda kena bersabar kerana dalam merawat tiada yang magic sebab rambut gugur/kelemumur dan pelbagai masalah lain pun dah sudah bertahun.. Jadi semuanya perlu kesabaran dan penggunaan yang konsisten.

Pemakanan juga memainkan peranan. Elakkan makan ajinomoto/MSG, minum air banyak, tidur secukupnya dan makan makanan yg berkhasiat.

Jangan campur guna shampoo!!!

JANGAN!! Untuk dapatkan kesan/result maximum..dalam tempoh RAWAT RAMBUT dan KULIT KEPALA tidak boleh campur² shampoo.

Begitu juga dengan Serum. Anda tidak boleh menggunakan sebarang minyak kelapa di kulit kepala dalam tempoh merawat.

Gabungan Shampoo & Serum adalah yang terbaik bagi mendapatkan kesan Maximum tanpa menggunakan perapi/conditioner.

Sesuai dijadikan shampoo pilihan keluarga anda.


Adakah Tyzara Shampoo Soya & Hair Serum HALAL?

Ya. Halal dan Ianya selamat..Jadi anda tidak perlu ragu-ragu untuk menggunakan Tyzara Shampoo Soya.

Ada Kelulusan dari KKM tak?
Ada. telah mendapat kelulusan di Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)NOT161201328K


Boleh tahan utk berapa lama penggunaan?



Shampoo :

2x sehari - 1 bulan penggunaan

1x sehari - 2 bulan penggunaan

Serum : bergantung kepada panjang/pendek rambut individu.

⚠️ Cara pakai yang berkesan semua boleh rujuk pada agent yang sah dan berdaftar sahaja bagi mendapatkan kesan maximum.


Sudah baca penerangan diatas tetapi merasakan  harga Shampoo Tyzara mahal? Saya nak tanya berapa HARGA kesihatan RAMBUT anda?

Taknak keluar duit boleh je mencuba rawatan semulajadi,tetapi sampai bila anda bertahan?Oh ya ada lagi 1,pergilah buat rawatan rambut,tetapi  berbaloi ke?Sekali rawatan kena buang beratus-ratus ringgit?Hehehehe.



Jika anda rasa harga tersebut mahal, anda perlu fikir sekali lagi kerana jika anda merasai sendiri tahap keberkesanan produk ini, ia tidak setanding nilainya. Tyzara amat menitikberatkan kualiti produk dan akan memastikan ia berjaya menyelesaikan masalah rambut anda. Saya percaya jika anda telah mencuba produk ini ia akan memberikan pengalaman yang menggembirakan buat anda dan bukan itu sahaja ia telah terbukti melalui testimoni pengguna-pengguna Tyzara.



Berapa Harga Tyzara Shampoo Soya & Hair Serum?

Normal Price:
Shampoo RM65.90
Serum RM59.90

Promotion:
Shampoo RM49.90
Serum RM55.90



COMBO SET JIMAT
Shampoo + Serum
Rm100
FREE Travel Gold Bag for Shampoo (LIMITED)

⛔️ Semua harga tidak termasuk harga postage.

⚠️Harga Promo akan tamat tertakluk pada HQ.


Bagi yang nak dapatkan Tyzara Shampoo Soya rawat rambut gugur, boleh dapatkan info di bawah. Sekarang Tyzara ada buat harga promo. Whatsapp mereka segera untuk dapatkan FREE TRAVEL GOLD BAG untuk shampoo sebab yang tu limited. 
Jangan tunggu sampai PROMOSI tamat!!!!


(CARA ORDER / BOOKING / DAPATKAN DISKAUN)

Whatsapp "Tzr Hq" 019-294 4799


Maklumat lanjut:
Website : www.tyzara.com

Bertindak bijak sekarang untuk mencuba Shampoo dan Serum keluaran Tyzara ini. Insyaallah selepas ini anda tidak akan risau lagi dengan masalah rambut anda.Terapi lepas ini anda akan jadi seperti saya yang Kembali yakin dengan perubahan rambut saya,rambut nipis kembali lebat dan yang paling penting saya gembira melihat pertumbuhan rambut baru.

Artikel ini untuk melayakkan saya join contest TYZARA..
 

Read More

Post Top Ad