Tips Diet



9 makanan “Pencair Lemak”

Ikat perut semata-mata nak turunkan berat badan memang tak best,dan lebih teruk kalau ia tak berhasil.Apa yang “menjadi”?Makan superfood enak yang menggalakkan proses metabolism untuk membakar lemak dalam tubuhmu sewaktu kamu makan.

1. Telur-Vitamin B12 dalam telur kuning membantu tubuhmu hapuskan lemak.Tambahan,ia mengenyangkan,jadi taklah kamu rasa nak mengudap saja.

2. Mentega kacang-Sama ada jenis berkrim atau chunky,ia sumber magnesium yang member kuasa pada sel untuk menambah tenaga secara efisyen.

3. Avokado-ia kaya dengan bahan penapis lemak´Bagus” dan tinggi kandungan L-carnitine,sejenis asid amino yang menjana enjin tubuh.

4. Burger Daging Batang Pinang-Diperbuat daripada 90% daging tanpa lemak,ia seperti protein tulen yang memerlukan lebih tenaga untuk dicerna berbanding lemak dan karbohidrat.

5.Keju-Asid lonoleik berkonjugat ddia dalamnya membantu tubuh membakar lemak.Pilih jenis berkrim dan masam untuk penuhi seleramu.

6.Jeruk-Jeruk timun hanya mengandungi  tujuh kalori-kamu akan bakar lebih banyak tenaga mencerna sayur rangup masin ini.

7.Teh Hijau-Ia kaya dengan katekin,antioksidan yang mampu menghapuskan lemak tubuh.Tambahan, kafein memberikan system tubuhmu satu lonjakan metabolisme.

8.Yogurt-Jenis regular dan rendah lemak mengandungi probiotik,bacteria yang mampu mengurangkan lemak yang diserap tubuh.

9.Quinoa-Kerana tubuhmu bertungkus-lumus menghadam bijirin kaya protein ini,kamu akan bakar lebih banyak kalori.

Post a Comment

0 Comments