~Tips Menjaga Hati SahaBat~

Petang2 gini tengah bosan..teringat pula member2..hahaha...rindu dengan mereka semua...kenangan manis dengan mereka muncul tiba2..Ntah bila lagi boleh hang Out dengan mereka semua..Hurmm..uhuk3...sedih..Siapa setuju kehadiran kawan karib disisi anda boleh mnceriakan anda,??Saya setuju..hee..
Tapi mempunyai sahabat sahaja x mencukupi kalau kita tidak tahu menjaga hati mereka kan..kurang2nya kita harus hargai mereka..sebab selalu ada disisi kita dan paling utama sudi menjadi kawan kita x kisah r kita nie mcm mana pun..buruk baik perangai kita...
So,buruk mcm mana pun perangai kita 2..Harus jaga hati sahabat kita 2...nak jaga hati diorang x lah susah mana pun..
Jom ikut tips dibawah nie..kalau korang ikut..kompom korang akan disayangi olah sahabat2 korang juga taw..hehehe,,,memandai jer....

1.Puji penampilan kawan korang,terutamanya di hari2 special contohnya di harijadi dia ke atau ketika dia nak ke mana2 majlis..bukan selalu pun dia make over kan..hehe..jgn pula korang perli dia..x pasal2 kena muncung tajam jap g..hehe...

2.kalau korang rasa dandanan rambutnya x rapi ke,atau tudung x betul ke..apa salahnya korang tolong rapi kan..cara begini boleh membuatkan sahabat kamu berfikiran kamu ambil berat tentang dirinya..

3.Kalau kawan korang 2 nak minta teman nak kemana2 ..ringankan kaki untuk mememani dia..bukan bila tym kamu nak minta teman dia jer..bertukar2 giliran lah pula...

4.Puji sahabat korang 2 depan teman2 yang lain,depan kekasih dia ke.

5.Ucapkan terima kasih jika si sahabat menginap di rumah kaorang.Tindakan kamu itu secara x langsung mengambarkan bahawa kamu cukup senang dengan kehadirannya..

6.Bela dan pertahankanlah sahabat apabila ada rakan lain yang menyindir tentang kesalahannya di hadapan orang ramai..

7.Berilah komen fositif jika si sahabat membelisesuatu barang baru.

8.Janganlah kedekut dengan ketawa jika si sahabat menceritakan sesuatu kisah lucu dengan kamu.Walaupun kamu pernah mendengar cerita  lucunya itu sbelum itu..tetaplah ketawa...

9.Sesekali kamu boleh mngajak sahabat memakai baju yang sama atau seakan-akan sama dengan kamu.Tetapi kamu berilah sahabat yang memnilih sendiri tema baju yang diingininya.

10.Berikan sahabat kejutan dengan menyelitkan coklat kegemarannya dimana-mana tempat yang disedari oleh sahabat anda..jangan kedekut..hee

11.Jika sahabat berada dalam keadaan penat atau selepas mengalami emosi marah,tidak salah jika kamu memberikan urutan ringan kepadanya.Dengan cara ini,kamu boleh membantu sahabat meredakan  tekanannya.

12.Cuba korang kumpul gambar atau maklumat tentang artis atau apa jua perkara yang digemari oleh sahabat kamudan berikan kepadanya..pasti dia menghargainya..

13.Jadilah pemaaf.Tetap tersenyum sekiranya sahabat terpatahkan sepit rambut ke atau apa je r..hee

14.Sewaktu sahabat menyatakan rasa kesalnya selepas melalukan sesuatu kesalahan,kamu suarakan pada dia,"jangan bimbang kamu masih belum terlambat untuk memperbetulkan keadaan."

15.Sesekali,beri kejutan kepada sahabat dengan membawa dan belanja sahabat bersantai di sesuatu destinasi yang menghiburkan..Tapi pastikan korang cukup duit dulu yer.!!

16.Luangkan hari minggu bersama sahabat korang sambil 2 boleh melakukan apa2 aktiviti yg menyeronokkan.

17.Hadiahkan sesuatu pada sahabat korang.

Banyakkan cara nak jaga hati sahabat korang..korang x perlulah buat semua seperti kat atas 2..cuma buat apa yang korang mampu jer..itu pun dah berbaloi..hehe...ok r..jari pun penat dah menaip nie..nak rehat sebentar sebelum sambung berblogging...




Post a Comment

3 Comments

  1. Nice sharing dear.! :)
    Yang nombor 2 tu sweet, woot woot.. :D
    Kesian dia penat taip..
    Rehat rehat..

    ReplyDelete
  2. byk betul nk ditaip tu. hee bkn hati kwn je kne jaga tp hati semua pihak terutama ibu bapa kita :)

    ReplyDelete

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.Terima Kasih juga kerana sudi tinggalkan komen di entri ini. Sila berikan komen yang berhemah. Sebagai penulis saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis. Sebarang LINK AKTIF akan di buang secara automatik. Harap maklum.
Terima Kasih ..