Tak Jaga Adab

Haiiisshhh...kenapalah budak2 sekarang nie..adab dan tingkah laku makin teruk...percakapan tak jaga..cakap lucah dan kata-kata kesat semua...kalau budak sekolah menengah takpe lagi..nie budak sekolah rendah..kecik lagi...Nak letak kesalahan dekat siapa?Guru?atau ibubapa yang tak jaga@pantau anak-anak?susah nak cakap...semua nie sebab pergaulan yang terlalu bebas..yang kecik dengar cerita orang tua..bila dah dengar mulalah tiru ayat tu...kalau adik saya yang keluarkan kata-kata kesat@lucah macam tu...memang pelempanglah dapatnya..huhu..

Ingat lagi masa kecik-kecik dulu...bila salah sebut atau terkeluar kata-kata kesat dari mulut mesti mak cubit pai berbekas...kalau ayah pulak nak rotan...dan kalau kawan-kawan ayah datang umah..kitaorang tak dibenarkan join sekali duk sembang dan dengar citer diorang...cara diorang mungkin yang menyebabkan kitaorang adik beradik terdisplin diri...

P/S:Hurmm..tetiba lak rindu umah..dah lama tak balik umah..rindu mak,ayah,nenek,dan adik beradik semua....*_*.......




Post a Comment

6 Comments

  1. memang budak2 skrg ni .. kurang ajar skit ..kdang2 rsa nak tmpar je tp pkir anak org je ..

    ReplyDelete
  2. Betul tu .. Budak sekolah rendah zaman skarang ramai yg macam tu

    ReplyDelete
  3. budak2 sekarang ni banyak sgt pengaruh tak elok

    ReplyDelete
  4. budak2 sekrg semakin advance dalam segala hal. ibubapa kena pandai corak didikan utk their kids.

    ReplyDelete
  5. semakin maju ke depan, semakin teruk perangai budak. budak kecik lagi tu masalahnya. mcm2 dah pandai. takut bila fikir tahun2 seterusnya. apalah yg akan jadi..

    ReplyDelete
  6. sekarang ni da ramai da mulut celupar. ckp mengarut

    ReplyDelete

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.Terima Kasih juga kerana sudi tinggalkan komen di entri ini. Sila berikan komen yang berhemah. Sebagai penulis saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis. Sebarang LINK AKTIF akan di buang secara automatik. Harap maklum.
Terima Kasih ..