Ahad eksiden 30/3..dan selasa sepatutnya due date..dan pagi selasa tu pergilah dekat hospital..doc tanya ada rasa sakit-sakit tak..actually soalan yang sama dia sering ajukan sejak dari kandungan cecah 38w lagi..masalahnya langsung tak ada rasa sakit atau keluar tanda semua....Lepas cek semua ok..doc suruh datang semula 27hb/3..
27/3 datang n doc tanya soalan yang sama...dan kali ini dia kata nak tengok bukaan rahim dah terbuka ke belum..buat kedua kalinya kena seluk..dia cek pintu rahim langsung tak terbuka lagi...Adehh..hati dah cuak sebenarnya nie..baby suka sangat dalam perut mamanya sampai taknak keluar....masa nie usia kandungan dah 40w 2d...
Sebenarnya tarikh due date kita adalah 25/3.See dah lewat 2 hari..
Doc suh datang 30hb lagi..uwahh..30/hb tu datang semula..doc tanya benda yang sama lagi..kita masih tak rasa sakit..

Doc pun dah mula risau dah..(40w5d)..doc suh buat CTG..kalau ok dia suh datng lagi 2 hari..
Mean1/4 datang semula..Masa ini dah down sangat2 sebab langsung tak rasa sakit...Alahai baby...Buat CTG lagi..semua ok..Hanya mampu berdoa jer...apa2 jadi kena redha...
Sebenarnya doc ada bincang masa 30hb ari tu..kalau lewat bersalin terpaksa buat induce(bersalin secara paksa) atau C-Section..tapi..ada tapinya...doc cakap kandungan saya tak ada masalah..lagipun bukaan memang xde n perut daku  memang kecik so takde masalah untuk bersalin secara normal..
dan doc bagi tempoh lagi sehingga 3/4...
ok..masa ni memang fikiran dah tak betul lah..kalau 3/4 still xde rasa sakit n bukaan..nak tak nak terpaksa buat C-section ok...dan kosnya agak mahal jugak..ye r bersalin kat private kan...


Tunggu next entri....