Tip kekal segar di bulan puasa.




1.Saat bersahur atau berbuka pilih makanan yang mengandungi banyak serat dan air seperti epal,tembikai antara pilihan yang tepat.

2.Jangan ketinggalan memakai pelembap wajah dan tubuh ketika ingin keluar rumah bagi mengekalkan kelembapan.Selain itu,penggunaan scrub masih boleh dilakukan biarpun dibulan puasa bagi membuang sel-sel kulit mati.

3.Hujung rambut tetap perlu mendapat perhatian.Gunakan perapi atau minyak zaitun bagi memastikan iah tak bercabang.

4.Hindari penggunaan sabun yang mengandungi sulfur.Ia boleh menyebabkan kulit anda lebih kering.Pilih sabun yang berformula lebih ringan dengan tekstur krim atau gel.

5.Amalkan pengambilan pil suplemen seperti vitamin E bagi mengelakkan masalah kuku mudah patah disebabkan kurang nutrisi.

6.Pilih warna-warna cerah untuk solekan bagi menampakkan anda tetap segar dan cantik.Sapuan rona pipi cerah namun natural akan membuatkan penampilan anda Nampak lebih segar.

7.Tinggalkan dahulu lipstick berwarna pekat,cukup tampil segar dengan lipstick warna lembut bertekstur ringan dan segar.

8.Mata sembap dan tidak segar kerana kurang tidur boleh diatasi dengan sapuan pembayang mata warna beige tepat dibahagian bawah mata anda.

9.Gantikan solekan bertekstur derbuk dengan jenis krim yang tahan lama sekaligus dapat melembapkan kulit.

Post a Comment

2 Comments

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.Terima Kasih juga kerana sudi tinggalkan komen di entri ini. Sila berikan komen yang berhemah. Sebagai penulis saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis. Sebarang LINK AKTIF akan di buang secara automatik. Harap maklum.
Terima Kasih ..