Atasi Masalah Kulit Wajah Kering Dengan Aloe AC Clean Bubble Cleanser

Masalah kulit kering dan mengelupas sangat-sangatlah merimaskan!Nak mekap pun makeup jadi tak cantik dan nampak kesan bertompok-tompok.Kalau tak makeup hadaplah kulit nampak kasar dan kusam.Alternatif lain adalah guna spray makeup untuk melembapkan kulit wajah yang kering.Tapikan nak juga kulit sihat secara semula jadi gitu.

Memang susah untuk mencari pencuci muka yang sesuai dengan kondisi kulit wajah fiqa.Memang banyak produk pencuci muka dekat luar sana tetapi bila salah pilih dan guna nanti kulit wajah makin teruk pula.


So,entry kali ini fiqa nak share dengan korang tentang pencuci muka yang  fiqa dah guna almost 2 weeks gitu.Pencuci muka nie dari brand yang terkenal juga dan banyak review dari pengguna sebelum ini yang mengatakan pencuci muka ini bagus dan berkesan pada mereka. Pencuci muka yang fiqa guna ini ialah Aloe AC Clean Bubble Cleanser dari Hansaegee Nature. Actually, dah lama fiqa usha pencuci muka nie dan apa yang membuatkan fiqa tertarik dengan pencuci muka ini ialah kandungan utamanya iaitu Aloe Barbadensis Leaf dan juga Tea Tree Leaf Oil yang bagus untuk kesihatan kulit.

Kebaikan Aloe Barbadensis Leaf-Anti bakteria,anti keradangan yang sesuai untuk mereka yang mempunyai kulit sensitif,mempercepatkan penyembuhan luka,sebagai pelembap kulit,merawat jerawat,mencegah kulit yang rosak akibat sinaran UV serta membuatkan kulit lembut.

Kebaikan Tea Tree Leaf Oil- Tea tree (pohon teh), juga dikenal sebagai Melaleuca, terkenal karena memiliki sifat antiseptik yang kuat dan kemampuannya untuk mengubati luka. mengawal minyak,mengecilkan pori,dapat mencegah jerawat dan juga mengurangi produksi sebum kulit yang membuatkan kulit berminyak.




Hansaegee Nature


Hansaegee Nature merupakan jenama penjagaan kulit yang berpusat di Malaysia dan semua produk Hansaegee Nature adalah 100% dibuat di Korea.Kesemua bahan produk brand ini berkualiti tinggi dan diluluskan secara sah serta selamat untuk digunakan.




JENAMA: Hansaegee Nature Produk: Aloe AC Clean Bubble Cleanser (100% Made in Korea dan menggunakan 10 jenis natural plants extract ) Function : - Recover Pimples, Acne problem. - Fight pimples, clean pore deeply, Soothing skin. Super Clean Bubble Cleanser Skin Care - Remove excess / extra sebum & oil on skin - Control oil - Clean deeply into pores of skin - Moisture skin, not dry out after used || Review || Suka sangat dengan Aloe AC Clean Bubble Cleanser nie sebab dapat menjaga kelembapan kulit muka saya.Kulit muka rasa lembut dan lembap serta tidak menyebabkan kulit muka terasa kering selepas membasuh. Bubble Cleanser ini bertindak secara lembut tanpa memberikan kerengsaan terhadap kulit wajah tetapi mampu untuk mengeluarkan lebihan sebum serta mencuci sebarang kotoran dimuka termasuklah makeup sekaligus!.Formula yang tidak mengeringkan kulit ini membuatkannya sesuai untuk kulit jenis berminyak,kulit kering,kulit sensitif dan juga jenis kombinasi juga mempunyai masalah jerawat Bagaimana hendak membeli?Korang boleh dapatkan Aloe AC Clean Bubble Cleanser ini dan juga rangkaian produk penjagaan wajah di www.http://hansaegee.com/shop.Untuk maklumat lanjut korang boleh layari laman sosial seperti yang tertera dibawah: Hansaegee Nature 017-695 6079 (what’s app only) Online Shop: http://www.hansaegee.com/shop/ Instagram: https://www.instagram.com/hansaegeenature Blog : https://hansaegeenature.blog/ Twitter : https://twitter.com/hansaegee Facebook page: https://www.facebook.com/HansaegeeNature Youtube Page : https://www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia
A post shared by Afiqah 🇲🇾 (@mommyfiqa) on

Aloe AC Clean Bubble Cleanser
Bahan-bahan:

Aloe AC Clean Bubble Cleanser ini ia menggunakan 10 Jenis Ekstrak Tumbuhan Semula jadi seperti Aloe Barbadensis Leaf Juice; Melaleuca Alternifolia (Tea Tree Leaf Oil) ; Salvia Officinalis (Sage) Leaf Extract ; Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Extract ; Jasminum Officinale (Jasmine) Extract ; Lavandula Angustifolia (Lavender) Extract





Packaging:
Dalam bentuk pump
150ml, Size 5.29 fl.oz.

Tekstur:
Jenis cecair tetapi bila sahaja mengepamnya pencuci ini akan keluar dalam bentuk soft bubble.Sangat ideal untuk membuang minyak yang berlebihan pada kulit wajah.Kalau yang jenis suka pencuci muka jenis foam tu dah tak payah dah nak gosok-gosok lagi,sebab automatic bila picit keluar Aloe Ac Clean ini terus jadi bubble gituu.


Kebaikan/Kelebihan Aloe Ac Clean Bubble Cleanser:

Sebum & Oil Control    
 Clean pores deeply 
Moisture                       
Soothing sensitive skin
Bubble                          
 Soft skin
Exfoliation                   
  Remove dead skin cells
Nutrition                      
  Pore Refining 

Sesuai untuk:
-Dry Skin
-Oily Skin
-Dead Skin Cell
-Sensitive/ Acne Skin
-Blackhead/Whitehead


Cara Guna:

Mula-mula sekali basahkan muka dan tangan,lepas tu picit pencuci ikut amaun yang korang nak,kemudian ratakan ke seluruh kulit wajah dan buat urutan membulat,lepas tu bilas wajah dengan air suam.

Keberkesanan:

Jenis kulit:Kering


Susah sebenarnya bila kulit wajah kering,salah satu masalah apabila menggunakan makeup.Solekan jadi tidak cantik tau!Lepas dekat 2 minggu saya guna pencuci nie,apa yang saya boleh katakan dan perubahan yang ketara ialah pencuci ini menyeimbangkan ph kulit wajah saya dan memperbaiki kulit wajah dari iritasi kekeringan.Yang saya suka ialah pencuci ini ia menjadikan kulit wajah saya lebih lembut,lembap licin secara natural juga kulit muka tidak berasa kering lepas menggunakannya.


Bubble Cleanser ini bertindak secara lembut  tanpa memberikan kerengsaan terhadap kulit wajah tetapi  mampu untuk mengeluarkan lebihan sebum serta mencuci sebarang kotoran dimuka termasuklah makeup sekaligus!.Formula yang tidak mengeringkan kulit ini membuatkannya sesuai untuk kulit jenis berminyak,kulit kering,kulit sensitif dan juga jenis kombinasi.

Untuk pengetahuan korang pencuci yang meninggalkan rasa tegang pada kulit wajah selepas mencuci muka sebenarnya tidak elok untuk kulit wajah tau.Aloe Barbadensis Leaf  digunakan didalam pencuci muka ini bertujuan untuk membantu mengatasi  masalah jerawat.Ia juga boleh membantu mengurangkan keradangan kulit.Aloe vera adalah sumber antioksidan yang kaya dan vitamin yang boleh membantu melindungi kulit anda.Manakala Tea Tree Leaf Oil pula bertindak melindungi kulit,menjadikan kulit licin dan lembap disamping memastikan kulit sentiasa segar.

So,bagi saya since pencuci ini didatangkan dalam bentuk foam,memang senang nak guna,just pump kat tangan,dan urut kat  muka dan bilas.


Akan beli semula?Ya sudah tentu
Harga:RM65.00

Bagaimana hendak membeli?Korang boleh dapatkan Aloe AC Clean Bubble Cleanser ini dan juga rangkaian produk penjagaan wajah di www.http://hansaegee.com/shop.Untuk maklumat lanjut korang boleh layari laman sosial seperti yang tertera dibawah:


Post a Comment

1 Comments

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.Terima Kasih juga kerana sudi tinggalkan komen di entri ini. Sila berikan komen yang berhemah. Sebagai penulis saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis. Sebarang LINK AKTIF akan di buang secara automatik. Harap maklum.
Terima Kasih ..