Perkara yang saya buat bila tiada idea menulis


 Salam, 
 check broken link

Nak tahu tak,bila fiqa tak ada idea menulis,apa yang fiqa buat?? Fiqa akan check broken link dalam blog fiqa nie.Kebiasaannya broken link dalam blog fiqa nie semuanya dari entry yang join contest..Dulu-dulukan rajin join contest.Broken link ini berlaku sebab ada blog yang dah tak wujud,link entri contest telah dipadam atau domain dah tamat tempoh.


Apa yang tidak bestnya broken link ini boleh memberi kesan buruk kepada sesebuah blog pada Search Engine.Sebab itulah nak tak nak fiqa kena juga cek dan buang mana-mana link yang dah tak wujud tu.Jenuh nak selongkar semula entri lama-lama tu..dahlah broken link itu  bukan sikit-sikit tapi beratus wehh..huhuhu..Korang kalau tak nak link broken sampai beratus-ratus tu,rajin-rajinlah cek yer...
Fiqa kalau yang broken link tu dari enty contest,segmen atau giveaway yang dah lama-lama tu fiqa delete je..tapi make sure url link tersebut dah submit dekat webmaster tools tau..
first,buka http://www.brokenlinkcheck.com macam gambar dibawah.




kedua,Isi url blog dan tekan Find broken Link,
 
  check broken link
 Isi dinombor 1 dan 2

 check broken link

 Lepas tu tunggu untuk paparan broken link korang...hehe jangan terkejut kalau ada banyak yer..

Cara nak buang broken link tu boleh klik URL atau SRC.

 check broken link

Fiqa pun slow-slow buang link broken ni,berpinar bij mata dah ha..tu padahnya malas sangat nak cek dan buang kan..bila rajin jer baru buat...hehe....


Post a Comment

2 Comments

  1. Saya check dah beribu dah,,pening kepala nak buang macam mana T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena slow2 lah..hehe..tp kebanyakan link rosak tu mesti dari link entry join giveaway..

      Delete

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.Terima Kasih juga kerana sudi tinggalkan komen di entri ini. Sila berikan komen yang berhemah. Sebagai penulis saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis. Sebarang LINK AKTIF akan di buang secara automatik. Harap maklum.
Terima Kasih ..