Fiqa story: Keluarga
Showing posts with label Keluarga. Show all posts
Showing posts with label Keluarga. Show all posts

26 July 2017

Tricks To Get Your Little Picky Eaters To Eat Their Greens

7/26/2017 1
Tricks To Get Your Little Picky Eaters To Eat Their Greens
Sneaking their green beans into the dog’s bowl, sneakily burying their peas under mashed potatoes or hiding Brussels Sprouts on the window ledge behind the curtain, leaving you wondering where that smell is coming from. The war between kids and a plate of peas is as old as time. Even diet experts go through the same torturous trials you and other parents face when struggling to get kids to eat their veggies. Just like your children, they are also ninja masters of the ancient and mysterious art of vegetable camouflage. 

If you are ready to win the veggie war then employ these sneaky and devious strategies for getting kids to eat their greens up. Here are 7 tricks for you to out-ninja them. 

1. Butter Em’ Up

There is a scientific explanation behind why most children despise green vegetables like kale and broccoli. Bitterness. Plants in the wild that are bitter to the tongue signify potential toxicity. The tongues of younglings are particularly sensitive to bitterness and that’s why kids are instinctively repulsed by bitter foods, unlike adults who are used to the taste and are aware that bitterness comes from the good-for-you nutrients like calcium, polyphenols and flavonoids, inside. Mask the bitterness with butter because everything tastes better with butter. Not only does the grass-fed variety in particular contain vitamins A, E and D3, which are essential for growing children, the added fat helps their little bodies absorb the vitamins from vegetables. Just add some salt and pepper, and voila! Even picky eaters would love this.


 
https://pixabay.com/en/vegetables-cabbage-fruit-raw-1372766/ 

2. Wait Till They’re Hungry

Try waiting till they are really famished to serve up a pile of delicious veggies like carrots, celery, cucumbers and red peppers. It just might do the trick.

If you opt for fresh fruits instead, read more about the goodness of local fruits here: http://www.mommyfiqa.com/2012/10/khasiat-buah-buahan-tempatan.html 

3. Dips Do The Trick

Studies have found that kids are more likely to eat their veggies if they're served with dip. For instance if your child likes ranch dressing, you can serve it on the side. Typically, containing MSG and soybean oil, store-bought ranch dressings aren't quite the healthiest. You can easily make a homemade dip by simply mixing garlic powder, onion powder, dried dill, kosher salt, Worcestershire sauce, cayenne pepper, and fresh chives into a cup of plain Greek yogurt and it’s a perfectly healthy ranch-dressing alternative. 

 https://pixabay.com/en/haile-appetizer-cold-appetizers-812649/ 


4. Positive Peer Pressure 

Kids are, essentially, copycats. If one little lemming jumps into a puddle of mud, you can bet the rest of the gang will be in there before you can shout stop. So, tap the power of their conformist behavior and send your child to a friend’s or family’s home for dinner where the children eat their veggies. The peer pressure of watching other kids eat their greens just might encourage yours to at least try. 

5. Choice Words and A Two or One Deal

Kids absolutely love exerting power and control because it makes them feel like grown-ups. Try giving them their choice of vegetables by taking them to the grocery store and letting them help pick out the veggies. When kids choose what they are going to eat, they often don’t object when it’s on their plate. If that does not empower them enough, try this trick, during dinner, offer two colorful vegetable options and ask your kids if they want tomatoes or carrots or both. More often than not, they’ll want both when they feel like the decision is theirs. They'll always choose more of something when given the option, even the picky eaters. 


6. Mini Sous Chef

When your children are by your side, helping you make a delicious fruit and veggie smoothie or tossing Brussels sprouts in some butter, salt and pepper, they will be much more willing to eat them. Studies have shown that children who are involved in the preparation of foods, like vegetables, develop more positive attitudes and preference towards those foods. 

https://pixabay.com/en/baking-children-cooking-education-1951256/ 

7. Smoothie Criminal

Sneaking some vegetables into a puree or smoothie may be the best secret to getting your children to covertly consume more. A study in the American Journal of Clinical Nutrition reported that children from the ages of three to five nearly doubled their consumption of vegetables on days when they were served pureed vegetables instead of whole vegetables. Try blending half an avocado, a half-cup of spinach, half of a small banana, ¼ cup canned pumpkin and ½ cup of either almond milk or water for a nutrient-dense smoothie. For an added nutritional bonus, you can also blend in a liquid form of their daily vitamin supplements. Alternatively, products like Pediasure provide complete and balanced nutrition for children ages 1 to 10 years old with feeding concerns.  
 
https://pixabay.com/en/green-juice-juice-green-drink-food-1654582/






25 July 2017

Top 10 Tips On Improving Kids Learning

7/25/2017 1
Top 10 Tips On Improving Kids Learning
According to child development experts and neuroscientists, childhood is a critical time for the intellectual development of your son or daughter. This is the period where the brain develops the fastest. How you aid your child develop intellectually will affect them through adulthood. The first 10 years of a child’s life is what scientist often cite as the “window of opportunity.” Everything during this stage is essential to improving the “wiring” of a person’s brain, as these are the ages when the brain can form the most neural networks. These activities will benefit you too as no one is ever too old to learn a second language with your kids, take up a new sport or improve your health. 

Did you know that your child’s brain forms 700 to 1000 new neural connections every second? Processing speed stemming from brain cells connections is one of the most basic measures of cognitive functions your child has and it is what determines how fast your child can take in and use information. Science today has discovered that more than DHA alone is required to enable more brain cells connections. For parents who are looking to improve their kid’s learning, a good tip would be to source a growing up milk that contains key nutrients that support learning like Similac Gain Plus. 

Here are 10 things that science says can help make your child smarter:

1. Music Lessons

Studies have shown that musical training gives students learning advantages in the classroom and exhibit greater increases in full-scale IQ, simply making them smarter and improving kids learning.



2. There Is No Such Thing As A Dumb Jock

By making sure your child devotes time to both the field and the library, you are increasing their ability to learn. Being in good shape is good for your child. After exercise, people tend to absorb new vocabulary 20% faster. German researchers put a small group of volunteers on a three-month exercise regimen and then took pictures of their brains. They found that the capillary volume in the memory area of the hippocampus increased by a remarkable 30% and the rate of learning correlated directly with levels of BDNF (Brain Derived Neurotropic Factor).



3. Don’t Read To Them, Read With Them

Don’t just let your child stare at the pictures in a book while you do all the reading. Be sure to call attention to the words and read along with them. Research shows that it helps with building their reading skills as shared book reading is an effective vehicle for promoting early literacy ability. 


4. The Importance of Sleep

Did you know that missing an hour of sleep turns a sixth grader’s brain into that of a fourth grader? Studies show that there is a correlation between lack of sleep and loss of cognitive maturation and development, in other words between the average amount of sleep and grades. Teens who received A’s averaged about fifteen more minutes of sleep than the B students, who in turn averaged fifteen more minutes than the C’s, and so on. Two studies based on this theory stood out as they had almost perfect replication of results. So, even mere 15 minutes makes a big difference. 

Start early with your children and read a review on the 4 in 1 Baby Nest here: http://www.mommyfiqa.com/2016/10/tidur-anak-lebih-lena-dengan-4-in-1.html 


5. Self-Discipline

Charles Duhigg, in his book The Power of Habit: Why We Do What We Do in Life and Business states that self-discipline beats IQ when it comes to predicting who will be successful in life. Many studies show that willpower is the single most important keystone habit for success. “Highly self-disciplined adolescents outperformed their more impulsive peers on every academic-performance variable,” the researchers wrote. “Self-discipline predicted academic performance more robustly than did IQ. Self-discipline also predicted which students would improve their grades over the course of the school year, whereas IQ did not. Self-discipline has a bigger effect on academic performance than does intellectual talent.”

6. Learning Is An Active Process

Real learning is not passive, it’s active because our brains evolved to learn by doing and not by hearing about them. It’s much better to spend at least two thirds of the time testing your child on what they have learnt, rather than spending time re-reading until they have absorbed it. For instance, say you want to memorize a paragraph, it’s better to spend 30% of your time reading it, and the other 70% of your time testing yourself on that knowledge. 
https://pixabay.com/en/child-kid-play-tranquil-study-865116/ 

7. Treats Can Be A Good Thing

Undoubtedly, children should eat healthy all the time as eating right makes a big difference in their grades. Eating a healthy breakfast that is high-carb, high-fiber, and slow digesting like oatmeal on the day of the big test is recommended. What children eat a week in advance matters too. But, there are always exceptions. No child eats healthy all the time. Scientific research shows that caffeine and sugar can be brain boosters and have beneficial effects on cognitive performance. So, if your children are going to occasionally eat some candy and drink a glass of soda, maybe give it to them while they study instead of when they are relaxing.

Expecting mothers, you need nutritious food too. Read more here: http://www.mommyfiqa.com/2016/10/makanan-untuk-ibu-mengandung.html 


https://pixabay.com/en/candy-sweetmeats-sweets-caramel-1961536/ 

8. Happy Kids Are Successful Kids

The first step in creating a happier child is being a happier parent. Happier children are more likely to turn into successful, accomplished adults because happiness is a tremendous advantage in a world that emphasizes performance. 

https://pixabay.com/en/girl-fairy-happy-pink-birthday-812482/ 


9. Peers Matter

Living in a nice neighborhood, going to good schools and ensuring your children hang out with great kids can make a huge difference. Peer pressure is always talked about in a negative sense but more often than not, it’s a positive thing. What is the simplest way for a college student to improve their scores? Choose a smart roommate. A study involving Dartmouth College students by economist Bruce Sacerdote illustrates how powerful this influence is. He found that when students with low grade-point averages simply began rooming with higher-scoring students and their grade-point averages increased. These students, according to the researchers, “appeared to infect each other with good and bad study habits, such that a roommate with a high grade-point average would push up the G.P.A. of his lower-scoring roommate.”


https://pixabay.com/en/girls-children-kids-friends-young-462072/ 

10. Believe In Them

Simply believing that your child is smarter than average can make a difference. In a study by Rosenthal and Lenore Jacobson, teachers were told certain kids were “academic spurters”. Those kids did better even though researchers did nothing else to single out them out and they were selected at random. Yet by the end of the school year, 30% of the children haphazardly named as spurters had gained an average of 22 IQ points, and almost all had gained at least 10 IQ points.




28 May 2017

Tips Untuk Anak Demam

5/28/2017 1
Tips Untuk Anak Demam
Bulan lepas dekat sebulan anak demam on off suhu badan,lepas tu batuk-batuk muntah..April bulan yang penuh tragedi..banyak kisah suka dan duka dibulan April!..semestinya hari yang tidak boleh dilupakan..


Fiqa ada jumpa tips kalau anak demam yang dikongsikan oleh Doktor Erna Nadia di facebooknya..dan fiqa share disini untuk panduan dimasa hadapan!..sama-sama kita jadikan rujukan..hehe

SUHU NORMAL BUDAK

1.MULUT:35-37.5'c

2.TELINGA:36-37.8'c

3.PUNGGUNG:36-38'c

4.KETIAK: 36-37'c


Jadi,apa yang perlu buat bila anak demam??Apa yang kita perlu tahu bila anak demam ini biasanya terjadi apabila

i Anak anak terkena jangkitan kuman ( samada virus atau bakteria),
ii. Apabila anak anak nak pandai buat sesuatu ( sebab badan menjadi agak stress sedikit).
iii.Apabila bermain panas terlalu lama.
iv Apabila terkejut akan sesuatu perkara contoh jatuh katil ( badan jadi stress sikit)
v. Selepas kena cucuk ( badan nak berinteraksi dengan ubat)


Setiap rumah wajib ada termometer untuk check suhu anak.
    Suhu yang normal adalah 36-37.4 darjah selsius.
    37.5-37.9 adalah subfebrile (demam sikit)
    38.5 dan ke atas dikira demam tinggi.

Jika suhu anak melebihi 38.5 darjah selsius, seeloknya bagi anak ubat punggung. Tapi kalau tak yakin dan tak tahu dose, bagi ubat demam biasa dan lap lap anak anak atau mandikan dia.

    Seeloknya bagilah ubat demam 6-8 jam sekali.
    Periksa semula suhu anak setengah jam selepas ubat diberikan.
    Jika suhu menurun, alhamdulillah.
    Kemudian wajib pantau.
    Jika tidak, tengok keadaan dia.
    Nampak biasa atau luar biasa.
    Buka semua baju dia.
    Jangan pakaikan anak pakaian yang tebal atau stoking bagai.
    Pakaikan baju yang nipis dan berlubang lubang kecil tu.
    Biarkan haba panas keluar.

Bolehkah mandikan anak dengan air sejuk?

Boleh tapi seeloknya mandikan atau lap lah menggunakan air suam suam biasa.Kesianlah anak tu kejung sebab sejuk sangat nanti.

Apa yang kita perlu risau sewaktu anak demam?

1. Anak aktif ke tak?

2. Anak boleh makan ke tak?

3. Kalau tak boleh makan, dia boleh minum atau tidak?

4. Ada nafas laju atau nafas bunyi tak?

5. Ada muntah dan cirit tak?

6. Ada buang air besar tak?

7. Pampers anak basah tak? ( biasanya kita tukar pampers 5-6 jam sekali kan, jadi bila tukar tu kita tengok, basah ke tak)

8. Anak merengek tak?

9. Bunyi dan cara bernafas anak pelik tak sewaktu tidur?

10. Anak anda respon dengan baik atau biasa tak?

11. Anak anda tarik (sawan) tak?

12. Ada ruam ruam atau tidak?

Jika ada simptom simptom seperti di atas, tolonglah bawa anak anda ke klinik atau hospital untuk pemeriksaan lanjut.Kalau demam tinggi atau demam melebihi tiga hari, darah akan diambil untuk kita ketahui punca demam.Ada masanya darah susah nak dapat sebab salur darah anak menjadi sempit akibat dehidrasi ( kurang air) dan sebab itu sekali cucuk tak dapat.Janganlah terus melulu marah doktor atau misi atau penolong pegawai perubatan cucuk dua tiga kali.


Bolehkah terus bagi antibiotik kepada anak?

Tak boleh.Wajib periksa darah dahulu samada perlu mulakan antibiotik atau tak.Dan tolonglah buang antibiotik yang dah lepas. Anda wajib makan antibiotik mengikut dose dan cukupkan seminggu.Kalau ada lebihan, sila buang.


Boleh kah bagi ubat punggung saja sebab anak susah nak makan ubat?

Tak boleh.Ubat punggung diberikan bila suhu melangit sahaja dan tidak boleh melebihi dua kali sehari atau melebihi tiga hari.Ianya menurunkan suhu badan dengan cepat jadi agak berbahaya jika diberi jika suhu tidak tinggi mana.


Bolehkah anak minum air kelapa sewaktu demam?


Boleh. Cuma jangan berlebihan.


Bolehkah anak minum 100plus sewaktu demam?

Tak boleh.Minuman bergas adalah tidak bagus untuk kanak kanak atau orang dewasa.

Yang tiada gas pun tak boleh sebab 100plus mengandungi kandungan elektrolit yang tinggi dan menyebabkan dehidrasi menjadi lebih teruk.


Bolehkah bagi aiskrim time anak demam?


Boleh.Ianya untuk melegakan tekak sahaja. Membuatkan tekak anak menjadi sedikit kebas supaya dia berasa sedikit selesa untuk makan.

Jangan paksa jika dia takmau makan nasi.

Bagi apa yang dia nak makan.

Seeloknya benda yang lembut dan sejuk macam puding atau agar agar. Dapat bagi sup pun dah ok.

Jangan paksa jika anak tak mahu menyusu.

Cuma perlu pastikan dia mahu minum air masak.

Pantau pampers dia.

Jika dah tukar 2 kali pun masih kering, bawalah anak berjumpa doktor.

Dehidrasi adalah merbahaya kerana boleh membawa maut.

Bila dah jadi ibu bapa, memang jarang nak dapat tidur yang empuk dan lena.

Periksa suhu dan keadaan anak malam malam.

Biasanya suhu badan anak akan melangit bila tengah malam sampai ke subuh.


Jika suhu melebihi 38.5, bagilah ubat punggung.


Periksa balik suhu anak selepas setengah jam atau sejam.

Ingat, jika anda rasa anak anda pelik, bawa sahaja untuk diperiksa.

Insha Allah, anak anda akan sihat jika langkah awal diambil.

Bolehkah kalau nak bagi air jampi sahaja?

Hurm boleh bagi air jampi tapi eloklah kita tahu dahulu apa punca demam anak kita. Janganlah semua pun nak dikaitkan dengan jin.


Bolehkah bagi supplemen pada anak anak?


Sebolehnya tak perlu dan janganlah membazir.

Demam menunjukkan sistem imunisasi anak anda bekerja dengan baik kerana memberikan tindak balas terhadap perubahan badan.

Biarkan imun badan dia menjadi kuat secara natural.

12 April 2017

Anak suka buka pintu peti sejuk

4/12/2017 1
Anak suka buka pintu peti sejuk
Aiii..mula-mula abam lepas tu adek pulak..ganti-ganti buka peti ais..kadang-kadang berjemaah duk godek apa ntah..seorang tu punggah barang dalam peti tu,sorg lagi main lampu..

Kalau tetiba senyap je tu dah tau dah mesti depan peti ais lah tu..memula tu pelik juga kenapa diorang taksub sangat dengan peti ais..kebetulan fiqa jumpa satu atikel dari majalah pama  barulah fiqa faham kenapa...hehehe.
Jadi fiqa share dekat sini  artikel dari majalah pama sebab yang mungkin menyebabkan kanak-kanak kecil dari usia 10 bulan hingga 6 tahun sangat suka buka pintu peti ais. Ini antaranya:

25 February 2017

Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi

2/25/2017 1
Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi

Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi | Adakah anda tercari-cari rawatan untuk penyakit kulit Ekzema  kerana bayi anda ada penyakit Ekzema.?Memang tertekan sebenarnya bila kulit diserang ekzema. Sudah puas anda mencari rawatan terbaik untuk merawat penyakit kulit ekzema supaya kulit kembali sihat tapi tak berhasil.
 Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi 


 Punca Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis

Punca sebenar berlakunya penyakit ekzema ini tidak dapat dipastikan dengan tepat.Bagaimanapun, menurut kajian penyakit kulit ekzema ini juga mempunyai pertalian genetik. Salah seorang sama ada ibu atau bapa berpotensi untuk memberi kesan genetik itu kepada anak-anak.

Oleh sebab itu, kebanyakan kes ekzema ini berlaku dikalangan kurang dari dua tahun kerana kebanyakannya diwarisi daripada ibubapa.Lazimnya, bagi orang dewasa ekzema ini akan menyerang di bahagian leher, muka, siku, buku lali dan lutut.

Manakala, tanda-tanda ekzema pada bayi pula jelas dilihat di bahagian pipi, dahi, leher, lengan, betis dan kulit kepala. Ada yang mendapat ekzema ini ketika dewasa dan ada yang diserang ketika masih bayi. 

Penyakit Kulit Psoriasis
Psoriasis merupakan penyakit kulit di mana ia menghasilkan kulit tambahan yang tebal, bewarna perak dan gatal, kering, tompok merah dan kadang-kadang ia menyakitkan. Ia merupakan penyakit kulit berpanjangan (kronik) yang tidak boleh diubati tetapi boleh dikawal. . Kulit yang tebal dan bersisik ini terhasil apabila sel-sel kulit tumbuh dengan cepat akibat serangan imunisasi oleh sel darah putih yang tidak normal.Kawasan-kawasan yang terlibat biasanya ditemui di bahagian tangan, kaki, badan, atau kulit kepala tetapi boleh didapati di mana-mana bahagian kulit. Kawasan yang paling biasa adalah lutut, siku, dan bawah belakang.

 Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi

Cara Merawat Ekzema Dan Psoriasis

Merawat Ekzema Dan Psoriasis Dengan Bedak Asmak
Bedak Asmak diperbuat dari bahan semulajadi 100% iaitu bedak tanah liat putih berkualiti tinggi.Selamat digunakan untuk semua peringkat umur. Bedak Asmak boleh merawat ruam pada bayi,ekzema,psoriosis,kudis buta,kurap,panau,kayap,atal,cacar air ,luka dan lain-lain.

Kelebihan Bedak Asmak

1. Untuk rawatan kulit-Bedak Asmak sesuai digunakan untuk hampir semua masalah kulit – ruam, psoriasis, ekzema, gatal, kudis buta, kayap, demam campak dan lain-lain.
2. Mencantikkan kulit-Juga mampu mengecutkan jerawat (guna sebagai bedak sejuk), mencantikkan dan mencerahkan kulit jika diguna selalu.
3. Mudah digunakan-Hanya sapu Bedak Asmak pada bahagian bermasalah pada waktu pagi selepas mandi, sebelum tidur atau sekerap yang perlu.
4. Sesuai untuk semua-Bedak Asmak sesuai untuk semua peringkat umur, dari bayi hingga ke warga emas. Gunakan dengan yakin, tanpa was-was.
5. Boleh dimakan-Boleh dimakan untuk masalah cirit-birit dan gout. Ianya selamat dan suci. Dapatkan cara makan daripada agen kami.
6. Mujarab dan berkesan-Dengan ratusan testimoni, produk ini telah menjadi fenomena luar biasa dan diakui oleh ribuan pelanggan yang telah membeli !


Kisah Bedak Asmak

 (bedak yang boleh dimakan?)

Cara Merawat Ekzema Dan Psoriasis Dengan Bedak Asmak


Pakai bedak ini di bahagian yang bermasalah. Sapukan pagi selepas mandi, malam sebelum tidur dan seberapa banyak kali dalam sehari untuk dapatkan kesan maksima.Untuk kesan yang lebih cepat,selepas 2 jam sapu,bersihkan dengan air yang bersih,dan sapu lagi.Ulang seberapa banyak kali di peringkat awal mencuba Bedak Asma' dan rasai perubahan yang ketara.

Cara pemakaian: 
Waktu siang-Pakai sekerap yang boleh ketika masalah kulit sedang teruk.Selepas beberapa jam, jika bedak kelihatan pudar dan diserap peluh, cuci bersih dengan air, lapkan dan keringkan kemudian sapu.
Malam-Sapu sebelum tidur
💥Untuk gout dan cirit-birit :
Ambil air tapis/zamzam suku cawan @5 sudu besar.Campur dgn 1 sudu kecil bedak.
Minum sebelum sarapan dan sebelum tidur.

💦Sekiranya bedak kelihatan kering,tambahkan sedikit air yang bertapis sahaja atau air zam-zam kerana nak elakkan terkena klorin air paip.

Sesuai digunakan untuk semua jenis masalah kulit.

Perhatian : Elakkan celup ke dalam bekas menggunakan tangan, sebaliknya tuangkan sedikit ke bekas lain atau gunakan sudu yang bersih.

Jika kulit jadi kering,selang seli dengan minyak zaitun,atau minyak kelapa dara atau vaselin.

Harga Bedak Asmak

Harga Bedak Asmak berat 150g ialah Rm38.00,manakala 50g ialah RM24.Boleh didapati daripada agen atau pengedar-pengedar MHAMSB yang sah.


Testimoni Pengguna Bedak Asmak

Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi

Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi

Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi

Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi

Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi


Cara Merawat Penyakit Kulit Ekzema Dan Psoriasis Pada Bayi


Selain sebagai pengguna anda juga boleh menjadi ajen. Kepada yang berminat hendak mencuba atau hendak menjadi agen, boleh ke link di bawah untuk lebih info atau hubungi terus talian dibawah.

Hotline HQ : 019 – 970 8897
Website rasmi syarikat : http://mham.com.my/
Facebook Page Produk :
Info Bedak Asmak juga boleh didapati di fb page :Penawar Asma Mujarab

31 October 2016

Tidur Anak Lebih Lena Dengan 4 in 1 Babynest by Cekebum

10/31/2016 0
Tidur Anak Lebih Lena Dengan 4 in 1 Babynest by Cekebum
Assalamualaikum…
Kali  ini fiqa nak review 4 in 1 Babynest by Cekebum .Apa itu 4 in 1 Babynest by Cekebum???Adakah anda salah seorang daripada ibu yang bakal melahirkan anak?Atau mempunyai bayi?Seorang ayah yang prihatin?Mahukah anda agar tidur bayi anda nyenyak sepanjang malam?Teruskan bacaan anda agar anda tidak terlepas info yang menarik ini.
Bila sebut sahaja KEKABU, rata-rata mesti akan teringatkan bantal dan tilam kekabu kan?? Produk yang diasaskan daripada kekabu banyak kelebihan. Antara kelebihan kekabu adalah :
  • Kekabu tidak menyerap atau menyimpan haba. Maka, bantal atau tilam kekabu tidak panas.
  • Bantal atau tilam yang disi dengan kekabu mampu bertahan sehingga 20 tahun atau lebih.
  • Kekabu sangat lembut dan mudah untuk digebukan semula. Hanya perlu pukul dengan kayu atau tepuk-tepuk guna tangan dan jemur di bawah cahaya matahari.
  • Tilam kekabu sangat baik untuk sokongan dan pembentukan tulang belakang.
  • Kekabu adalah ringan iaitu 7 kali kurang tumpat daripada kapas.
  • Kekabu tidak mengandungi bahan kimia tambahan. Maka kekabu tidak memberikan kesan sampingan yang negatif kepada si penggunanya.
TAHUKAH ANDA? 

Bayi menghabiskan 70% awal  kehidupannya di tempat tidurnya?

Tetapi, adakah bayi anda punya masalah tidur malam?

Cekebum™ komited dalam menyediakan kelengkapan tidur agar tidur anak anda  lena.



Siapa Cekebum??

Siapa Cekebum? Cekebum mula beroperasi secara penuh pada Januari 2016 dengan membawa jenama Cekebum™. Cekebum beroperasi di S2-11-01 SOHO Vista Alam, Sek 14 Shah Alam Selangor sebagai pejabat urusan utama Cekebum. Produk ini dihasilkan 100% di Malaysia dan bahan-bahannya di bawa masuk dari pelbagai negara seperti Cina, Indonesia dan lain -lain. 

 
Telah mendapat liputan akhbar tempatan sebagai inovasi produk.

Sehingga kini sebanyak 14 corak telah dikeluarkan oleh Cekebum dengan tag line:,
"Ready stock but limited"

Jika anda ibu bapa prihatin untuk memilih yang selamat, selesa dan semulajadi, maka Cekebum™ ingin berkongsi kegembiraan mereka untuk membantu anda memilih tilam bayi yang terbaik – 

-4 in 1 babynest –Kenapa namanya babynest? ianya bermaksud 'sarang untuk bayi' dimana ianya melindungi bukan sahaja di belakang bayi, malah disekeliling bayi.
    -Sesuai untuk bayi yang baru lahir sehingga 1 tahun untuk membiasakan bayi di dalam babynest.
       -Berkonsepkan 'Kanggaro mother' dimana babynest by cekebum™ ini akan memastikan bayi anda sentiasa berasa seperti didalam dakapan anda.
        -Diperbuat daripada 100% kekabu asli dan cara untuk basuh hanyalah dengan menggunakan berus basah dan jemur untuk mengeringkannya, secara tak langsung mengembalikan keempukan kekabu.
          -Premium – bagaikan serasi dengan kulit bayi, menyerap peluh, membolehkan kulit bernafas secara   alami dan semulajadi agar si manja dapat tidur berkualiti tanpa gangguan.
             -Reka bentuk yang exclusive – terdapat pilihan yang menarik dan bergaya untuk bayi lelaki, bayi perempuan dan untuk ibu juga!

              Tidak seperti barangan kekabu bayi yang lain, Cekebum™ inginkan bayi anda – 
                Selesa Buat Bayi Tidur Lebih Lena – 
                  Pastinya anda mahu si kecil selesa bukan? Apabila si kecil selesa dan lebih lena, ini membolehkan mama dan papa berehat dengan lebih lama agar lebih bertenaga untuk memulakan hari esok. 
                  Bahan utama 4 in 1 babynest by cekebum ini 100% kekabu asli memberi keselesaan buat yang tersayang. Dan terdapat corak menarik yang mampu memberi rangsangan deria bayi anda.
                    2 Pilihan Jenis Tilam Kekabu yang Sesuai Dengan Keperluan Anda – 
                      Adakah anda inginkan tilam yang sesuai dengan pilihan anda? Anda boleh pilih untuk keluaran Eksklusif atau Premium sesuai dengan kehendak anda semua.
                      Eksklusif
                      -Kain atas kain kualiti sama dengan brand luar negara
                      -Lebih tebal dan selesa di dipegang
                      -Dan yang terutama, untuk kain yang bercorak ini, hanya di CEKEBUM di MALAYSIA mahupun dunia mengunakan 
                      - (High Quality 'Thick Cloth' di mana 100% Cotton Double Warp and Double Weft fabric.)
                      -(High Quality colourfull coating untuk memberikan pengudaraan sempurna untuk anti ruam)
                      -kain di bawah high grade cotton.
                      Dan untuk sekarang ini, corak yang ada adalah



                      Eksklusif collection BNC 113 - Adorable owl (Ocean blue)
                       
                      Eksklusif collection BNC 114 - Adorable owl (Apple green)
                       

                      Premium
                      -Kain atas dan bawah sama, high grade cotton.
                      Keduanya 100% di isi kekabu asli dan didatangkan dengan custom made woven bag dan sticker cermin kereta.

                      Dan untuk sekarang ini, corak yang ada adalah
                      Premium collection BNC 11 2 - Little jungle (creamy brown)
                                Premium collection BNC 115 - Mr Dinosour (apple green)





                        Mampu Milik – 
                          Anda merasa tertekan kerana perlu memilih antara kemampuan, keselamatan dan keselesaan bayi anda? Kini tidak lagi. Ini kerana, Cekebum percaya yang anda akan merasa sungguh lega kerana dapat menikmati semua itu dengan harga yang berbaloi dengan kualiti yang ditawarkan.
                            Direka Khas & Unik
                              Adakah anda tahu yang Tujuan utama 4 in 1 Babynest by Cekebum adalah untuk memberikan "KESELESAAN TIDUR YANG MAKSIMA" buat si manja anda.Oleh kerana Cekebum sudah pun merasai keunikannya, lalu Cekebum ingin berkongsi pengalaman Cekebum dengan anda.Bersifat ready to use pastinya memudahkan anda kerana boleh digunakan dan di bawa kemana sahaja.


                              ·         Kegunaan dan kelebihan 4 in 1 Babynest by Cekebum™
                              Kegunaan 4 in 1 Babynest by cekebum

                              1-Saiz boleh laras dan boleh digunakan 2 bahagian atas atau bawah.

                              2-Boleh dijadikan babynest atau tilam biasa semudah abc.
                              3-Sangat sesuai untuk majlis kenduri cukur jambul, orang datang melawat.
                              4- Mengelakkan bayi dari jatuh dari katil mahupun sofa.
                              5-Tidak perlu mencari bantal peluk yang hilang, bantal peluk tidak lagi perlu,
                              6- Selepaskan dilaraskan saiznya bayi akan terasa seperti dipeluk ibu atau bapanya.
                              7- Boleh diletakkan dalam stroller, babycourt, atas sofa dan katil.
                              8-Hanya kami mengunakan  100%  Cotton Double Warp and Double Weft?? , ianya sangat lembut dan dapat mengelakkan bayi berpeluh dan ruam.

                              Alahai..anak fiqa yang dah setahun lebih nie beria2 sangat  nak duduk dalam babynest tu..hehe

                              Antara testimoni pengguna 4 in 1 Babynest by Cekebum™
                              (Testimoni  credit to https://cekebum.blogspot.my)


                               
                               


                              HARGA CEKEBUM
                              .
                              Untuk eksklusif
                              Harga  RM249.00 
                              .
                               Untuk premium
                              Harga  RM199.00 
                              .
                              Harga termasuk POS semenanjung (3-7 hari bekerja) dan jika nak pos laju dijamin sampai esok, boleh topup RM29.00.
                              .
                              Boleh booking serendah RM50.00 dan bakinya maxima 30 hari.


                              Untuk info selanjutnya bolehlah tengok sendiri  di:
                              Facebook Cekebum HQ
                              Website :
                              Cekebum
                              Instagram:
                              cekebum.tilambaby