Blogger Buat Duit Online

Assalamualaikum...

 Blogger buat duit online bukanlah satu isu yang baru bagi kita,malah ramai blogger yang mampu menghasilkan pendapatan yang lumayan dengan blogging sahaja.Banyak platfrom yang menyediakan pendapatan kepada blogger.Mungkin ramai yang tanya dari mana punca pendapatan seorang blogger ni? Bagi orang yang baru dalam arena blogging ni memang perkara itu lah yang pertama sekali ditanya. Tetapi bagi orang yang sudah biasa dengan blog, mereka pasti tahu.
Sebenarnya terdapat pelbagai cara “ Blogger Buat Duit Online” ni antaranya ialah:

Perkara paling biasa bagi seorang blogger biasa buat ialah:,
 
1. Buat blog & jual
Ramai blogger buat yang ini,iaitu menyediakan perkhidmatan buat blog atau mencantikkan blog blogger lain. Cara ini juga mudah kerana orang akan bayar atas perkhidmatan anda berdaraskan charger yang anda minta.


2. Buat blog & sewa ruangan iklan
 Cara ini memang sering digunakan oleh blogger-blogger tegar. Mereka menyediakan ruang iklan di beberapa sudut blog mereka dan sewakannya kepada pengiklan-pengiklan yang berminat. Bagi sebuah blog yang popular, pengiklan akan cari bloggers, apa perlu bloggers buat ialah cuma tarik traffic sahaja…

3. Buat blog & monitize
Jika anda tidak tahu apa itu monitize, ia merupakan teknik dimana bloggers hanya perlu buat blog dan pasangkan code iklan dari syarikat-syarikat pengiklanan tampatan dan luar negara. Kemudian iklan-iklan akan terpapar berdasarkan bid tertinggi dari pengiklan-pengiklan. Terdapat pelbagai pengiklanan yang boleh dipilih sekarang ni namun pastikan mereka membayar anda dengan nilai yang setimpal dengan usaha anda. Yang paling diketahui ramai adalah Adsense (dari Google), Nuffnang, Innity dan banyak lagi lah.

4.Buat duit dengan 8share & churp-churp. 
Yang ini tak kira ada blog atau pun tak semua boleh join.Ini juga adalah salah satu cara menjada pendapatan yang mudah.8share dengan churp-churp ini caranya kita cuma perlu kongsi kempen iklan dan setiap unique click yang kita dapat mereka akan bayar sebanyak RM0.20.Kempen ini boleh share dekat Facebook,Twitter,Linkedin,google+,juga blog.

5.Buat duit dengan join contest,giveaway dan segmen.
Yang ini memang popular dikalangan blogger.selain boleh meningkatkan kenalan ia juga sedikit sebanyak boleh membantu mempopularkan blog kita.Tak kurang juga kebanyakan contest/giveaway/segmen yang dianjurkan menyediakan hadiah yang agak lumayan termasuklah wang tunai.


Tapi yang ini cumalah kebiasaan blogger buat.Banyak lagi sumber jana pendapatan melalui blog ini.

1.Jana Income Dengan Blog Menerusi Affiliate.

 

affiliate-system

2.Jana Income melalui penulisan di dalam blog.

 

Advertorial ditakrifkan daripada dua perkataan iaitu advertising dan editorial dimana pengiklanan dilakukan dalam bentuk penulisan untuk memberi penjelasan yang mendalam terhadap produk atau barang yang ingin diiklan.
Bagi anda yang berminat untuk menjadikan penulisan advertorial sebagai pendapatan salah satu medium yang menawarkan kemudahan ini adalah advertorial.my. Dimana advetorial.my adalah salah satu ruangan atau medium khusus terkumpulnya advertiser dan publisher.
Advertiser disini bermaksud orang atau syarikat yang ingin mengiklankan produk mereka, manakala publisher merupakan penulis blog yang bersiap sedia menerima tempahan daripada advertiser untuk membuat review berbayar mengenai produk atau servis mereka.
3.Blog sebagai lubuk duit bagi peniaga.
Ramai peniaga sekarang menggunakan blog sebagai medium pendapatan mereka. Contohnya yang mempunyai perniagaan sendiri.Ini merupakan satu bonus jika mereka mempunyai blog untuk mempromosikan perniagaan mereka.Ramai usahawan telah berjaya contohnya yang menjual produk Shaklee,bisnes printing,juga bisnes jual tudung.

Buat anda yang betul-betul berminat buat duit dengan blog apa kata anda cuba dengan
World of Hijab (WOH) iaitu program affiliate dan unilevel marketing yang menjadikan HIJAB sebagai produk utama.Anda boleh mencuba peluang jana pendapatan ini di SINI









Post a Comment

2 Comments

  1. wah...artikel yang bagus untuk tajuk blogger buat duit online...good luck..salam dari hpmurah2u.com

    ReplyDelete

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.Terima Kasih juga kerana sudi tinggalkan komen di entri ini. Sila berikan komen yang berhemah. Sebagai penulis saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis. Sebarang LINK AKTIF akan di buang secara automatik. Harap maklum.
Terima Kasih ..