8 SEBAB UNTUK DAPATKAN HONOR 8


8 Sebab untuk Dapatkan honor 8


Telefon pintar merupakan gadget yang amat pening sekali bagi saya.Telefon pintar adalah alat yang sangat peribadi yang saya gunakan setiap hari untuk berkomunikasi dengan rakan-rakan, orang tersayang dan rakan sekerja.Sejak 2 bulan kebelakangan ini saya asyik mencari smartphone yang memiliki semua ciri-ciri terkini serta memenuhi citarasa saya yang saya boleh bergantung penuh kerana telefon saya yang sebelum ini telah rosak.Antara ciri utama yang akan saya lihat ialah berapa besar RAM telefon?KAMERA pula macam mana?Apa fungsi yang menarik?





Dan akhirnya saya sudah temui telefon yang betul-betul seperti yang diidamkan iaitu honor 8..Kenapa honor 8??Honor 8 adalah telefon pintar bersedia untuk menggembirakan si pemakainya, menyampaikan reka bentuk yang menarik, kamera yang baik dan, di atas semua, harga yang berpatutan. Saya telah membuat sedikit kajian dan meneroka bagaimana telefon ini menyampaikan prestasi, dan menyeronokkan.

Berikut adalah sebab-sebab utama mengapa saya perlu dapatkan honor 8.



Ciri-ciri yang ada pada HONOR 8
Dibawah ini saya senaraikan mengikut susunan kelebihan paling utama saya lihat.


1.HONOR 8 CAMERA


The dual lenses are tack-sharp and focus instantly, buoyed by a camera app that makes capturing great photos easy



Saya suka mengambil gambar tapi saya tidak suka membawa kamera.Leceh!!Saya lebih suka mengambil gambar terus dari telefon dan live update dekat facebook dan instagram gitu.Tapi masalahnya ialah kadang-kadang gambar terpaksa di edit untuk bagi cantik.Saya tidak suka hal ini.Tapi dengan HONOR 8 pasti akan membuatkan saya tersenyum puas kerana dapat menghasilkan gambar yang cukup cantik dan berkualiti.Honor hadir dengan 12 MP kamera dibelakang dengan 2 lensa yang dapat memberikan banyak pencahayaan dalam menghasilkan sebuah gambar yang cantik.







Manakala kamera hadapan menggunakan 8 MP sensor dengan f / 2.4 aperture lensa. Ini adalah salah satu kelebihan Honor 8 yang harus selfies seperti saya lihat. Untuk lebih banyak kawalan, aplikasi kamera memaparkan mod manual yang mempunyai beberapa ciri-ciri disesuaikan termasuk exposures dial  untuk merakam pada waktu malam atau dibawah pantulan cahaya.

Terdapat juga mod pro untuk rakaman video, bermakna anda boleh mengesan objek, mengaktifkan penstabilan digital, shoot time-lapse dan slow-mo shots. Ia adalah satu pakej terbaik keseluruhan yang ada pada Honor 8.


 

2 .HONOR 8 PERFORMANCE


8 SEBAB UNTUK DAPATKAN HONOR 8

 
Kenapa ianya menjadi aspek penting kepada saya?Saya tidak perlu risau untuk install aplikasi seperti Google Maps, beberapa social media seperti Instagram, juga aplikasi untuk edit foto dan video.




Honor 8 dikuasakan oleh 2.3 GHz CPU OCTA-core dibina pada satu arkitektur 16nm.4GB LPDDR4 RAM membolehkan multitasking sempurna dan permainan game  lancar.CPU chipset mengandungi i5 bersama pemproses, yang mengawal sensor honor 8 dan ciri-ciri lain.Kerja-kerja i5 bersama pemproses selari dengan Kirin 950 SoC set cip itu untuk meningkatkan kelajuan pemprosesan, masa respon dan jangka hayat bateri.Honor 8 juga  mempunyai sistem pemprosesan fail pintar yang cepat dan lancar.Antena menukar dengan mudah antara menara pemancar untuk internet mudah alih, memastikan sambungan yang cepat dan stabil. Honor 8 juga sangat cepat dalam pemprosesan imej juga melayari laman web.



3.HONOR 8 BATTERY


Honor 8 dilengkapi dengan bateri 3000 mAh yang di sokong oleh Smart Power 4.0 yang boleh bertahan sehingga 1.77 hari bagi penggunaan biasa dan 1.22 hari bagi penggunaan berat tanpa mengecas. Dengan kebolehan mengecas dengan pantas. Bateri boleh dicas sehingga 47% dalam masa kurang 30 minit! Bateri yang tahan lama sangat penting buat saya yang selalu berada di luar, dan bagi saya ia sangat bagus dengan kerja saya sebagai seorang blogger. 

4.HONOR 8 SOFTWARE 

Telefon honor 8 beroperasi menggunakan Android 6.0 dan dilengkapi paparan antaramuka EMUI terbaru iaitu 4.1. Menerusi paparan antaramuka ini, ia turut membawa pelbagai perubahan. Selain dari menjadikan paparan antaramuka lebih pantas dan responsif, terdapat fungsi penjimatan kuasa dan pengecasan pantas pada peranti ini.

5.HONOR 8 SPECIAL FEATURES


  • honor SmartKey -Salah satu perkara yang membezakan honor 8 dengan peranti berprestasi tinggi namun ditawarkan pada harga mampu milik adalah dengan wujudnya Smartkey. Smartkey merupakan butang fizikal disebelah kiri peranti, yang mampu melakukan perkara bergantung kepada tetapan pengguna. Perkara seperti mengaktifkan Google Now, melakukan proses pengecaman arahan suara, mengaktifkan lampu suluh dan pelbagai lagi.Dengan reka letak butang tersebut, ia merupakan salah satu solusi ergonomik membolehkan pengguna honor 8 melakukan sesuatu perkara menerusinya.


  •  honor Smart Control 4.0-Secara sedar atau tidak, di rumah terdapat pelbagai alat kawalan jauh yang digunakan untuk mengawal peranti elektrik dan elektronik di rumah. Salah satu kelebihan dengan Smart Control ini adalah fungsi tersebut membolehkan saya mengawal peralatan di rumah seperti penghawa dingin dan juga televisyen. Ini sekaligus memudahkan dan mengurangkan kebergantungan saya terhadap alat kawalan jauh yang pelbagai.
  • Dual SIM-Saya mempunyai 2 kad sim jadi sudah tentu lah saya mencari telefon yang suport dual sim.Honor 8 juga boleh memasukkan kad SIM kedua dan saya tidak memerlukan telefon lain dan  kedua-dua nombor saya boleh diakses pada masa dan telefon yang sama. Ini boleh juga membenarkan saya untuk menggunakan pelan data murah atau mengelakkan caj perantauan di luar negara.

  • Pengimbas Cap Jari Yang Pantas-Pengimbas cap jari yang terdapat pada peranti ini mampu melakukan pelbagai perkara malah bagi memperkuasakannya ia menggunakan sensor pengimbas cap jari yang paling laju, lebih pantas dari sensor Apple TouchID. Ia juga mempunyai pelbagai kegunaan. Salah satunya ia membolehkan saya melakukan nyah-kunci dengan mudah. Selain dari Knuckle Sense, saya juga boleh menggunakan pengimbas cap jari untuk merakam gambar. Saya juga boleh menjawab panggilan telefon dan menghentikan penggera bunyi menggunakan pengimbas cap jari.

Saya rasa perbuatan untuk menyeret jari dari atas skrin untuk melihat notifikasi merupakan satu perbuatan yang leceh, dengan pengimbas cap jari ini ia boleh mengesan arah gerakan pada pengimbas cap jari. Jika saya menyeret jari ke bawah pada ruang pengimbas cap jari, paparan notifikasi akan dipaparkan dan perkara sebegini semestinya memudahkan saya.



6. HONOR 8 DESIGN & BUILD QUALITY





Saya suka pada reka bentuk Honor 8 yang kelihatan ekslusif dan premium.Casing luarannya Nampak elegan dengan bahan berasaskan aluminium aloi (metal) depan dan belakang.Rekaannya yang tidak nampak petak tetapi ada curve pada sisi telefon.Telefon pintar yang mudah untuk saya pegang,simpan dan bawa ke mana sahaja.

Susunan butang intuitif dan kuasa serta jumlah tombol mudah dicapai dengan ibu jari kanan atau jari tengah kiri. Sensor cap jari belakang juga kedudukan yang baik, dan anda boleh mencapai butang Key Smart diprogramkan dengan selesa dengan jari telunjuk . Butang navigasi kapasitif dipaparkan di bahagian bawah paparan.

AndroidPIT Honor 8 2653 

Di empat tempat bingkai terganggu supaya antena boleh menerima sambutan yang baik. Slot kad SIM dual terletak di sebelah kiri dan juga boleh digunakan dalam plus konfigurasi kad microSD tunggal SIM (sehingga 256 GB).

 

Sambungan lain saya boleh memasukkan port USB Type-C dan 3.5 mm jack terletak di bahagian bawah sebelah pembesar suara mono. Mereka yang suka menggunakan telefon pintar mereka sebagai alat kawalan jauh sejagat untuk stereo rumah, televisyen dan perkakas rumah yang lain, juga disediakan untuk: Honor 8 mempunyai BLASTER IR.


7.HONOR 8 DISPLAY

 AndroidPIT Honor 8 2610

Honor 8  di datangkan paparan dalam pada 5.2 inci pada resolusi HD penuh.  Paparan di dalam honor 8 sangat berkualiti  dalam kualiti imej, sentuh ketepatan, kontras dan kecerahan. 

Pada waktu siang, paparan adalah mudah untuk membaca dan walaupun pada sudut gelap tetap masih jelas, dengan warna yang tidak pernah berkurangan. Honor juga telah menambah banyak ciri-ciri perisian untuk meningkatkan kebolehbacaan selanjutnya. Saya boleh menukar warna suhu dan mengurangkan biru cahaya yang dipancarkan untuk mengurangkan terikan mata.




8. HARGA

Dan terakhir ini boleh dikatakan yang terpenting kerana selepas ciri yang disertakan diatas, jika peranti tersebut dijual pada harga yang melebihi kemampuan pengguna ia sekaligus membatalkan keinginan pengguna. Huawei honor 8 dijual pada harga RM 1,899 menerusi laman web Lazada. Malah mereka turut menawarkan gantian untuk skrin yang pecah dalam tempoh 6 bulan pertama. Telefon yang membawakan ciri-ciri premium ini dijual pada harga yang semestinya membolehkan sesiapa sahaja memilikinya.





Kesimpulan kenapa saya berminat nak dapatkan honor 8 kerana..

Honor 8 adalah telefon pintar yang sangat baik yang mengimbangkan lihat premium, rasa dan prestasi dengan harga pertengahan, yang sepatutnya membuat anda mempersoalkan mengapa anda perlu membayar lebih kemungkinan untuk telefon top-end. Hayat bateri yang baik, persediaan kamera dwi menghasilkan tembakan baik, pengimbas cap jari yang sangat baik dan dengan 32GB penyimpanan dan slot kad microSD, ada banyak ruang untuk aplikasi, foto dan muzik.

Bagi yang dah teruja dengan Honor 8 ni, boleh dapatkan Honor 8 dengan harga yang berpatutan di Lazada yang dikeluarkan dalam 2 pilihan dalam 4 warna iaitu hitam, putih, biru dan gold.


1. Honor 8 (4GB RAM + 64GB ROM)
Percuma : Honor Band SS + Protective Cover (RM498.00).
RM1,899.00


2. Honor 8 (4GB RAM + 32GB ROM)
Percuma : Selfie Stick + 5000mAh Powerbank + Protective Cover (RM294.00).
RM1,699.00

Lazada bakal buat MYCyberSale diskaun sehingga 95% bermula 26 September 2016 sehingga 30 September 2016.


Jadi, bolehlah beli Huawei Honor 8 ni kan.[Klik banner untuk maklumat lanjut]





Post a Comment

1 Comments

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.Terima Kasih juga kerana sudi tinggalkan komen di entri ini. Sila berikan komen yang berhemah. Sebagai penulis saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis. Sebarang LINK AKTIF akan di buang secara automatik. Harap maklum.
Terima Kasih ..